۶ نکته برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی خانه

مقالات
۱۷ امرداد

در هیاهویی زندگی و در دل  رفت و آمدهای شهری، با وجود تمامی روزمرگی‌ها ، سرکار و داشتن با دنیای تکنولوژی و هزاران دغدغه دیگر جسم انسان نیاز به آرامش دارد، حال این نکته حائز اهمیت است که حداقل در مکان‌هایی که به فعالیت مشغولیم و بسیاری از ساعات را سپری می‌کنیم تا حد ممکن آرامش داشته باشیم، رعایت استانداردها در طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند موثرترین بخش در این حس خوب باشد.

۶ نکته برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی خانه

استانداردهای اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی بسته به فضای کاری، موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی دارد، همچنین میزان هزینه‌ای که قرار است برای طراحی در نظر گرفته شود پارامتر بسیار مهمی است، هرچند امروزه کارشناسان این حوزه سادگی و کم هزینه بودن را محور اصلی کار خود قرار داده اند، چرا که زیبایی را در سادگی می‌دانند.

جالب است بدانید طراحی دکوراسیون داخلی با آنچه که در ذهن دارید کمی متفاوت است. کار طراح فقط تغییر چیدمان وسایل نیست هرچند این کار حوزه مخصوص به خود را دارد. اگر هدف فقط تغییر چیدمان است می‌توانید با مراجعه به علم فنگ شویی طرح مناسب برای محیط خود را انتخاب کنید.

بهترین طراحی باید به‌گونه‌ای باید باشد که تا حد امکان از وسایل موجود بتوان در آن استفاده کرد و با تغییر اندک ولی موثر، محیط مناسب را ایجاد کرد. در ادامه ۶ مورد از این موارد را با هم بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

استفاده از گیاهان

بخشی از منزل خود را با گل و گیاهان موجود در طبیعت پر کنید. حتی می‌توانید برای جذابیت بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی، گاهی از سنگ‌های رودخانه‌ای یا صدف‌های کنار دریا نیز استفاده کنید و آرامش خاصی را به محیط منزل خود القا کنید.

استفاده از قاب عکس

کارشناسان دکوراسیون داخلی معتقدند اگر می‌خواهید عکس‌های یادگاری که بر روی دیوارهای منزل دارید بهتر دیده شوند، سعی کنید قاب آن‌ها را حدالامکان با رنگ میز یا کمد در اتاق ست کنید، این کار جلوه بیشتری به محیط می‌دهد.

استفاده از آینه

اگر محیط شما کوچک است ولی دوست دارید بزرگ به چشم بیاید، می‌توانید در طراحی دکوراسیون داخلی خود از آینه‌های بزرگ درمحیط استفاده کنید. این کار فضا را بیش از آنچه هست نشان می‌دهد.

استفاده از وسایل جفت

از دید طراحان داخلی نظم در هرجا که باشد آن محیط زیباست. اگر در محیط خود از وسایلی جفت (مانند صندلی، گلدان، شعله‌های دیواری و یا دکوری‌های دیواری) برای چیدمان و تزئین استفاده کنید، بی‌شک محیطی خاص خواهید داشت.

تغییر روکش مبلمان

برای اینکه به محیط خود جلوه بدهید می‌توانید از پارچه‌های ساده با رنگ‌های شاد برای مبلمان استفاده کنید. این کار بسیار مقرون به‌صرفه است. یا اینکه می‌توانید از کوسن‌های رنگی مناسب با رنگ‌های فصل استفاده کنید.

استفاده از قالیچه

اگر به فضاهای سنتی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم در طراحی دکوراسیون داخلی از قالیچه یا گلیم‌های مناسب با مبلمان خود استفاده کنید.

در نهایت سخن پایانی ما این است که خانه شما جایی است که باید دنج باشد، مهم‌ترین چیز لذت بردن از محل است پس لازم نیست تغییرات سخت را در طراحی دکوراسیون در نظر بگیرید، ساده‌‌ترین‌ها را انتخاب کنید و لذت و آرامش بیشتر را برای خود و سایرین فراهم کنید.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها