انواع دکوراسیون داخلی آشپزخانه

مقالات
۱۵ بهمن

در این مقاله قصد داریم به چهار نوع از سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها از کشور های مختلف و ویژگی های ظاهری آن ها اشاره کنیم و توضیح مختصری درباره هریک از آن ها بیان کنیم.

انواع دکوراسیون داخلی آشپزخانه

1- سبک کابینت  آشپزخانه نیویورکی

شهر نیویورک یکی از مراکز شهری بزرگ آمریکا است. به دلیل شلوغی و گرانی خانه های کوچک تری نسبت به نقاط دیگر دنیا دارد.

به همین جهت آشپزخانه های خیلی کوچک به سبک نیویورکی شهرت دارند. در این طراحی دکوراسیون داخلی، سبک دیوار ها آینه کاری شده و اجاق گاز برقی در مرکز کابینت ها، رو به روی هم قرار گرفته است و سادگی در طراحی و ساخت کابینت ها جلوه زیادی به آشپزخانه بخشیده است.

2- سبک کابینت  آشپزخانه هلندی

هلند یکی از کشورهای بزرگ در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است و آشپزخانه‌های هلندی قلب خانه هستند. علت اصلی نام گذاری این طراحی کابینت های دو در و لوستر های برنزی زیبا که با کف پوش های خاکستری رنگ تناسب دارند، است.

آشپزخانه های هلندی در طراحی، از فضا به درستی استفاده می کنند. در این طراحی بخشی از کابینت هایی که قابلیت جا به جایی دارند، دور تا دور آشپزخانه قرار می گیرند اما یک یا دوتا از آن‌ها به صورت یک میز در بخش مرکزی جای گرفته اند.

اجاق گاز و هود نیز به وسیله فولاد ضد زنگ آراسته شده اند. در هر آشپزخانه هلندی جزئیات تاریخی از آن کشور دیده می شود مانند: طبقه های چوبی هلندی، سفال های آبی، درب قدیمی هلندی و.... ترکیب طراحی معاصر با عناصر قدیمی در این سبک نمایان است.

3- سبک کابینت آشپزخانه مدیترانه ای

آشپزخانه به سبک مدیترانه ای دارای فضای شاد و پر انرژی برای افراد می باشد و یکی از دلایل آن می تواند استفاده از عناصر تزئینی در آشپزخانه باشد.

فضای آشپزخانه به سبک مدیترانه ای بزرگ است. معمولا رنگ غالب در این نوع سبک رنگ های سفید و روشن می باشد و باعث بزرگ به نظر رسیدن آشپزخانه می شوند.

از دیگر مشخصه های این سبک میتوان به: هود های عریض، کاشی های با دست نقاشی شده، کابینت های چوبی، سقف های الواردار اشاره کرد که باعث شده سبک مدیترانه ای به یکی از محبوب ترین سبک ها تبدیل شود.

4- سبک کابینت  آشپزخانه روستایی

در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه های روستایی. طبیعت به عنوان الگوی اصلی در سبک روستایی موردنظر است. رنگ ها عموما آرام اند و از طبیعت الهام میگیرند.

قفسه های باز، سینک های وسیع، کف پوش های کلاسیک و میز غذا خوری بزرگ آن ها را خوشایند و زندگی کردن و تجربه های لذت بخش در منزل را آسان می کنند.

اگر بدنبال آرامش و راحتی در محیط آشپزخانه خود هستید این سبک فضایی صادقانه و بی تکلف را بوجود آورده و پلی به گذشته ساده و بی آلایش ما به حساب می آید.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها