استفاده از عتیقه‌جات در طراحی دکوراسیون داخلی

مقالات
۲۱ تیر

یک راه مرسوم و زیبا برای داشتن یک سبک خاص در طراحی دکوراسیون داخلی، به‌کار بردن عتیقه‌جات برای تزئین است. حتی می‌توان از آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه مدرن هم استفاده کرد.

استفاده از عتیقه‌جات در طراحی دکوراسیون داخلی

بسیاری از عتیقه‌ها تنها به عنوان هنر مورد استفاده قرار می‌گیرند و یک اثر هنری به حساب می‌آیند اما در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، زیبایی مبلمان عتیقه است که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. علاوه بر مبلمان، استفاده از مجسمه‌ها، استندها، آباژورها و لوستر‌های عتیقه می‌توانند بر جذابیت فضای خانه بیافزایید. اجناس عتیقه برای دیده شدن نیاز دارند تا فضای زیادی را به خود اختصاص دهند. هر چه فضا بیشتر باشد این اجناس بیشتر به چشم می‌آیند. از به‌کار بردن چندین قطعه عتیقه با هم در یک فضای کوچک، روی یک دیوار کوچیک یا اتاق کوچک بپرهیزید.

انتخاب یک قطعه عتیقه مناسب برای تکمیل طراحی دکوراسیون داخلی، یک کار کاملا تخصصی است و معقولانه به نظر می‌رسد که برای اطمینان حاصل کردن از اصل بودن عتیقه، از یک فروشنده معتبر یا مشاور مورد اعتماد برای ارزیابی ارزش فعلی و ارزش بالقوه آن بهره ببرید. یکی از مهمترین جنبه‌های گردآوری عتیقه‌جات آن است که شما واقعا از جنبه بصری آن یا از کاربردش یا هر دو آن‌ها، لذت ببرید. بعضی از خانه‌هایی که از این عتیقه‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کنند، بسیار غم انگیز به نظر می‌رسند که این موضوع باعث می‌شود تا آیتم‌های داخل خانه، در آن محیطِ بی روح، گم شوند. در طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان حتما باید مراقب باشید که با اضافه کردن عتیقه‌جات حس خوبی به خانه‌تان تزریق کنید، با چیدمان و انتخاب صحیح رنگ‌ها می‌توانید از این موضوع مطمئن شوید.

فروشگاه‌های زیادی برای خرید عتیقه‌جات وجود دارند که با معروف‌ترین برندهای مبل و یا مجسمه دنیا کار می‌کنند. ممکن است شما یک برند خاص یا شاید هم یک آیتم خاص مد نظرتان باشد، پس به کسی که در پیدا کردن آثار مد نظر شما خبره است رجوع کنید. اما باید بسیار مراقب باشید، چرا؟ هنگام رجوع به هر کسی که ادعا می‌کند می‌تواند مبلمان یا آثار هنری مورد نظرتان را برای شما تهیه کند، باید بسیار مراقب باشید چون ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که توصیفات وی از آن اثر دقیق و صحیح بوده است یا خیر، و همچنین این شخص یا فروشگاهش سابقه بدی در زمینه اجناس تقلبی تداشته باشد.
با در نظر گرفتن موارد ذکر شده می‌توانید با استفاده از عتیقه‌جات در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان، حس شیک و خاص بودن به منزلتان بدهید و از نمایش کلکسیونی که از این اجناس گردآوری کرده اید، لذت ببرید.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها