نورپردازی آشپزخانه به سبک کلاسیک

مقالات
۰۴ شهریور

نورپردازی آشپزخانه دقیقاً همانند نورپردازی در دکوراسیون داخلی مهم است. همیشه در طول تاریخ آشپزخانه در خانه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای نزد خانواده داشته است. 

پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا نکاتی در مورد نورپردازی آشپزخانه به سبک کلاسیک را با یکدیگر مرور کنیم. 

نورپردازی آشپزخانه به سبک کلاسیک

همانطور که می‌دانید امروزه نورپردازی یک عمل کاملاً تخصصی و علمی است. بنابراین اگر می‌خواهید آشپزخانه منحصر به فردی داشته باشید می‌بایست در کنار طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه که بسیار اهمیت دارد، نورپردازی آشپزخانه را نیز به شکل صحیح و اصولی انجام دهید. 

در کشورهای اروپایی به دلیل کوچک شدن متراژ آپارتمان‌ها، آشپزخانه تنها قسمت کوچکی از خانه است که با چند کابینت ساده از نشیمن اصلی جدا شده است. ولی آشپزخانه در فرهنگ ایرانیان فضایی از خانه است که می‌تواند خانواده را برای صرف غذا دور یکدیگر جمع کند. آشپزخانه‌های ایرانی دوست داشتنی‌ترین محل خانه برای بانوان است. زیرا محدوده امپراطوری زنان ایرانی است. از این رو در نورپردازی آشپزخانه می‌بایست سلایق تمامی افراد خانواده بخصوص خانم‌ها لحاظ شود. 

نورپردازی کلاسیک:

هماهنگی در دکوراسیون آپارتمان یا منزل شما یکی از نکاتی است که می‌بایست حتماً رعایت کنید. اگر طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما به سبک کلاسیک است، می‌بایست آشپزخانه منزل شما نیز به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شده باشد. البته سبک‌های دیگری هم برای نورپردازی آشپزخانه و دکوراسیون داخلی آپارتمان وجود دارد که در مقالات بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. در حال حاضر سبک کلاسیک یکی از پر طرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است.

خصوصیات نورپردازی آشپزخانه در سبک کلاسیک ویژه و مختص همین سبک است. استفاده از نورهای خطی در روشنایی عمومی، نقطه عطف سبک کلاسیک است. شما می‌توانید با توجه به نوع و جنس متریال کابینت آشپزخانه خود، نورهای یخی و آفتابی را برای نور عمومی آشپزخانه لحاظ نمایید. همین خطوط نوری روی سقف آشپزخانه را می‌توانید با خلاقیت گروه طراحی بر روی کانترهای آشپزخانه نیز طراحی و اجرا نمایید. جایی که شما در طول شبانه روز بارها به آن دسترسی خواهید داشت و روی آن به طبخ و آماده‌سازی غذاهای مختلف می‌پردازید.

نورهای کانونی در سبک کلاسیک:

استفاده کردن از نورهای کانونی نیز پیشنهاد دیگری است که در کنار نورپردازی عمومی می‌توانید از آن بهره ببرید. نورهای کانونی می‌توانند درون کابینت‌های دکوراتیو آشپزخانه را روشن کنند و می‌توانند وابسته به انتخاب قبلی شما مبنی بر نوع و جنس متریال کابینت، متفاوت باشند.

یادتان باشد میزان نور در محل‌های خاص مانند روی کابینت‌ها و شلف‌ها نباید خیلی بیش از اندازه باشد. نورپردازی آشپزخانه یک امر تخصصی است. صرفاً با قراردادن چند لامپ LED نمیتوان انتظارات سبک کلاسیک در نورپردازی را فراهم نمود. اگر به صورت اصولی نورپردازی کلاسیک را در آشپزخانه  خود اجرا نمایید حتماً رضایت و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

نورهایی با قابلیت تنظیم:

ایده دیگری که در نورپردازی آشپزخانه وجود دارد استفاده از لامپ‌های تنظیم شونده است. شما می توانید شدت و ضعف میزان منابع نور در نقاط مختلف آشپزخانه را تنظیم نمایید. مطمئناً در طول روز خیلی نیاز به نورهای مصنوعی نخواهید داشت. زیرا نور طبیعی در تمام آشپزخانه‌های امروزی وجود دارد. ولی هنگام شب و زمان‌هایی که خیلی از آشپزخانه استفاده نمی‌کنید، نورپردازی کلاسیک با قابلیت نورهای تنظیم شونده می‌تواند، احساس متفاوتی را در خانواده شما ایجاد کند. احساس آرامشی که هنگام نورپردازی لایت در آشپزخانه به آن نیاز خواهید داشت.

نگران هزینه‌ها نباشید. طراحی دکوراسیون داخلی و همینطور استفاده از سبک کلاسیک در نورپردازی آشپزخانه می‌تواند ارزش افزوده بسیاری برای آپارتمان شما ایجاد کند. سبک کلاسیک در نورپردازی کمی بیشتر از سبک‌های دیگر هزینه خواهد داشت ولی ارزش خلق زیبایی‌های منحصر به فرد را دارد. برای همین است که یکی از پر طرفدارترین سبک‌های نورپردازی آشپزخانه در ایران سبک کلاسیک است.

 

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها