روش های طراحی کابینت سه بعدی

مقالات
۳۰ امرداد

با توجه به سلیقه هر فرد کابینت آشپزخانه مورد نظر طراحی می‌شود. باید مواردی را هنگام انتخاب طرح آشپزخانه رعایت نمود. از جمله سبک مورد علاقه، اندازه فضا و مقدار هزینه برای کابینت.

نوع جدیدی از کابینت‌‎های سبک مدرن نیز موجود می‌باشد که طرحی سه بعدی روی خود دارند و با روش خاصی طراحی و تولید می‌شوند.

روش های طراحی کابینت  سه بعدی

طراحی کابینت آشپزخانه یکی از مواردیست که امروزه بیشتر مردم توجه خاصی به آن دارند. با توجه به سلیقه فردی، طراحی‌های مختلفی صورت خواهد گرفت.

هنگامی که قصد طراحی کابینت آشپزخانه خود را دارید و یا هدف شما بازسازی کابینت هاست اولین کار قبل از انجام هر کاری، جستجو برای یافتن طرح مورد نظر می‌باشد. بعد از آن نیز باید به نکات دیگری هم توجه داشته باشید. به دلیل وجود طرح‌های بسیار زیاد و متنوع، انتخاب کمی دشوار خواهد شد. برای اطمینان از انتخاب خود، بهتر است به چند مورد توجه داشته باشید از جمله:

انتخاب سبک طراحی کابینت آشپزخانه

انتخاب سبک کابینت، قسمت مهمی از طراحی آن است. برای این منظور باید دقت کنید که چطور سبکی را برای طراحی کابینت آشپزخانه خود می پسندید؟ سنتی یا مدرن؟ کابینت‌های سنتی دارای خمیدگی و یا تاب خاصی در طراحی خود هستند در صورتی که این مورد در کابینت‌های مدرن ساده‌تر است.

اندازه فضای موجود در آشپزخانه را حتما باید در نظر داشته باشید.

رنگ‌بندی کابینت‌ها باید با توجه به علاقه شخصی و اندازه آشپزخانه انتخاب شود.

جنس کابینت‌ها نیز اهمیت دارد، این مورد باید با توجه به سلیقه شخص انتخاب شود و همچنین باید در نظر بگیرید که چقدر مایل هستید برای طراحی کابینت آشپزخانه خود هزینه کنید؟ کابینت‌های از جنس چوب به صرفه هستند و بیشترین محبوبیت را دارند. در این بین، کابینت‌های با کیفیت‌تر مانند استیل و یا شیشه، هزینه طراحی را بالا می‌برند.

کابینت آشپزخانه سه بعدی

نوع دیگر و جدیدتری از سبک کابینت آشپزخانه نیز وجود دارد و آن کابینت‌های سه بعدی هستند. این کابینت‌ها با طرح سه بعدی خود باعث به وجود آمدن فضایی خاص و متفاوت در آشپزخانه می‌شوند. روش‌های مخصوصی برای طراحی این نوع کابینت‌ها وجود دارد. روش متداول موجود، چسباندن برچسب‌های سه بعدی و مخصوص بر روی کابینت‌ها می‌باشد. روش دیگر برای طراحی کابینت آشپزخانه به صورت سه بعدی، استفاده از شیشه‌های چاپی می‌باشد. این روش طراحی را بسیار زیباتر خواهد کرد. طرح‌های سه بعدی باید طوری روی کابینت آشپزخانه کار گذاشته شوند که طرح مورد نظر کاملا دقیق باشد و واقعی به نظر بیاید.

نرم افزار طراحی کابینت آشپزخانه

با پیشرفت علم و تکنولوژی، انتخاب طرح مورد نظر برای کابینت آشپزخانه‌ ها بسیار آسان و لذت‌بخش شده است. یکی از این روش‌ها استفاده از نرم‌افزار یا همان اپلیکیشن‌های طراحی کابینت آشپزخانه می‌باشد. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید سبک مورد نظر خود را طراحی کرده و قبل از به اجرا درآوردن آن، از انتخاب خود اطمینان پیدا کنید. همچنین این روش موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها