طراحی کابینت آشپزخانه‌های کلاسیک

مقالات
۲۱ آبان

کابینت کلاسیک یکی از پرطرفدارترین نوع کابینت‌ها در دنیای امروز است. کابینت کلاسیک از جنس چوب و درب‌های آن برجسته و حکاکی شده است. درب‌های کابینت بالایی این سبک از کابینت‌ها اغلب شیشه‌ای هستند. اگر علاقمند به طرح‌های سلطنتی هستید، می‌توانید در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه خود، کابینت کلاسیک را انتخاب و طراحی نمایید.

لازم به ذکر است، از این سبک کابینت برای آشپزخانه‌هایی دارای فضای کوچک و بزرگ استفاده می‌کنند و محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد تنها کافیست علاقمند به طرح‌های حکاکی شده و سلطنتی باشید. همچنین جالب است بدانید به دلیل عمق و ارتفاع متنوع، در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک، می‌توانید فضای آشپزخانه خود را بهینه‌سازی نمایید، یعنی با طراحی تعداد اندکی کابینت، می‌توانید فضای بیشتری برای وسایل‌ خود داشته باشید.

در ادامه از مزایا و ویژگی‌های خاص کابینت کلاسیک صحبت نموده‌ایم تا اگر شما علاقمند به طرح‌های سلطنتی هستید، بتوانید در طراحی کابینت آشپزخانه خود به آسانی تصمیم‌گیری نمایید.

طراحی کابینت آشپزخانه‌های کلاسیک

ویژگی‌های کابینت آشپزخانه کلاسیک

از ویژگی‌های خاص کابینت‌های آشپزخانه کلاسیک، می‌توان به جادار بودن آن اشاره نمود. کابینت‌های کلاسیک دارای عمق زیادی هستند و به راحتی می‌توانید تمامی وسایل آشپزخانه خود را در آن‌‎ها قرار دهید. زیبایی بی‌نظیر این کابینت‌ها توانسته است، تمایز زیادی با سایر سبک‌های کابینت داشته باشد و امروزه محبوبیت زیادی میان خانم‌های خانه پیدا نموده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد کابینت‌های کلاسیک، درب‌های شیشه‌ای آن است، که به راحتی می‌توانید ظروف گران‌بها خود را درون آن قرار دهید، تا آشپزخانه‌ای با جلوه‌ای زیبا داشته باشید. در واقع دیگر نیازی به کمدهای بوفه که ظرف‌های گران‌بهای خود را در آن می‌گذاشتید، ندارید.

  • در کابینت‌های کلاسیک بیشتر از یراق‌آلات برنزی و مسی رنگ استفاده می‌نمایند. زیرا این رنگ‌ها مناسب طرح‌های سلطنتی می‌باشد.
  • بارزترین ویژگی کابینت‌های کلاسیک درب حکاکی و منبت‌کاری شده آن است.
  • در ساخت این نوع کابینت تماما از چوب استفاده می‌شود.
  • رنگ‌های کرم و سفید مات یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در این نوع کابینت‌ها می‌باشد.

در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک، طراحان برای کابینت‌ها تاج و برای درب آن‌ها منبت‌کاری و دستگیره‌های کار شده زیبا در نظر می‌گیرند. کابینت‌های کلاسیک معمولا دارای رنگ‌های سرد هستند، و روشن بودن رنگ کابینت جلوه خاصی را به آشپزخانه شما می‌دهد. اما برای جذاب‌تر شدن آشپزخانه خود، برای رنگ دیوارها از رنگ‌های گرم استفاده نمایید.

نکاتی که در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک باید در نظر بگیرید:

  • در این نوع از آشپزخانه‌ها که کابینتی با سبک کلاسیک دارند بهتر است، هود در جلوی دید افراد نباشد.
  • همچنین توصیه می‌کنیم از درب‌های جک‌دار برای درب کابینت‌های کلاسیک استفاده نکنید.
  • به خاطر داشته باشید، برای کابینت کلاسیک از دستگیره‌های ساده استفاده نکنید. در واقع دستگیره هرچه تجملاتی‌تر باشد، برای کابینت‌های کلاسیک مناسب‌تر است.
  • جالب است بدانید، باید کانتری برای کابینت‌های خود انتخاب نمایید، که از جنس کورین و کوارتز باشد.
  • یکی از مهم‌ترین مسائلی که در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک، دارای اهمیت بالایی است، قرینگی در طراحی آن است.
  • اگر می‌خواهید کابینت‌های زیبا و جذاب داشته باشید، توصیه می‌کنیم از کمد و ویترین‌هایی با ارتفاع زیاد استفاده نمایید. با استفاده از ویترین‌های ارتفاع‌دار زیبایی آشپزخانه شما چندین برابر می‌شود.

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی، به دلیل حکاکی خاصی که بر روی درب‌ها انجام می‌گیرد، نام گرفته است. جالب است بدانید که نمای ظاهری این نوع کابینت‌ها به سبک رومی طراحی می‌شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که علاقمند به کابینت‌هایی با منبت‌کاری و حکاکی شده هستید، حتما از این نوع کابینت برای آشپزخانه خود استفاده نمایید. لازم به ذکر است بیان شود، دستگیره‌های نقره‌ای رنگ و یا طلایی رنگ با ظاهری سلطنتی استفاده می‌شود.

کابینت‌های کلاسیک رومی، بیشتر از رنگ‌های سرد استفاده می‌کنند. جالب است بدانید تا به امروز رنگ سفید از شایع‌ترین رنگ کابینت کلاسیک رومی است. رنگ سفید کابینت، سبب بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه و همچنین روشنایی بیشتر فضای آشپزخانه می‌شود. آشپزخانه خانه خود را با طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک سفید می‌توانید زیباتر و منحصربه فردتر نمایید. همچنین برای کانتر این سبک کابینت‌ها از سنگ گرانیت استفاده می‌کنند.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها