کابینت آشپزخانه هایگلاس

مقالات
۰۹ دی

اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید، یا می‌خواهید برای خانه جدیدی یک آشپزخانه زیبا و مدرن طراحی کنید، به خاطر داشته باشید که کابینت آشپزخانه می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی فضای آشپزخانه بگذارد. در طی سال‌های اخیر، کابینت آشپزخانه هایگلاس به دلیل جذابیت و چشم‌نوازی، محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده است. کابینت آشپزخانه، صرف نظر از جنس آن، در ظاهر خانه و آشپزخانه بسیار تاثیرگذار است.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

چرا کابینت آشپزخانه هایگلاس؟

کابینت‌های هایگلاس کاربرد زیادی در آشپزخانه‌های مدرن پیدا کرده و برای آشپزخانه‌های جدید نسبت به آشپزخانه‌های سنتی و قدیمی گزینه بهتری هستند. کابینت آشپزخانه هایگلاس نور را به طور موثری منعکس کرده و باعث می‌شود تا آشپزخانه روشن‌تر و بزرگ‌تر به چشم بیاید. این ویژگی به خصوص برای آشپزخانه‌های با فضای کوچک بسیار مفید است.

تمیز کردن آسان کابینت‌های هایگلاس یکی از بزرگترین مزایای این نوع از کابینت آشپزخانه است. هرگونه لکه یا کثیفی به راحتی از کابینت آشپزخانه هایگلاس پاک می‌شود و تلاش شما برای تمیز کردن آن را به حداقل می‌رساند. برای تمیز کردن و رفع هرگونه لکه از کابینت‌های هایگلاس تنها به یک پارچه مرطوب نرم نیاز خواهید داشت. این نوع کابینت آشپزخانه همچنین در برابر آب بسیار مقاوم بوده و نیاز به روش‌های نگهداری خاص ندارد.

کابینت آشپزخانه هایگلاس از چه ساخته می‌شود؟

آکرلیک نوعی پلاستیک با کیفیت بسیار بالا است که اغلب به صورت ورق به عنوان جایگزینی برای شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد و سطحی مقاوم در برابر خرد شدن را ایجاد می‌کند. کابینت آشپزخانه آکرلیک هایگلاس برای آشپزخانه‌های طراحی شده با سبک‌های مدرن بسیار مناسب هستند. این نوع کابینت مانند آینه بازتابنده نور است و در برابر شکستگی و کثیفی بسیار مقاوم است. کابینت‌های هایگلاس با اختلاف زیادی نسبت به انواع کابینت‌های دیگر محبوب‌تر هستند.

مزایای کابینت‌های هایگلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس نسبت به سایر انواع کابینت‌ها از مزایای ویژه‌ای برخوردار است. همان‌طور که گفته شد، براق بودن درهای کابینت آشپزخانه هایگلاس باعث می‌شود تا آشپزخانه زیباتر به نظر رسیده و فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. این ویژگی باعث شده تا کابینت‌های هایگلاس به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در آشپرخانه‌ها تبدیل شوند.

ویژگی منعکس کردن نور به خصوص برای رنگ‌های تیره‌تر مزیت بزرگتری محسوب می‌شود، چرا که دیگر در مورد جذب نور اتاق توسط رنگ تیره نگرانی نخواهید داشت.

هر چه رنگی که انتخاب می‌کنید روشن‌تر باشد، بازتاب نور بیشتر خواهد بود. به همین دلیل رنگ‌های روشن‌تر برای کابینت آشپزخانه هایگلاس بسیار محبوب‌تر هستند. با این حال، به خاطر داشته باشید که ویژگی بازتابش نور این نوع کابینت آشپزخانه باعث رسیدن نور بیشتر به اطراف و بازتاب سایر رنگ‌های سطوح داخل اتاق نیز می‌شود.

استفاده از وسایل با رنگ‌های مختلف در خانه و آشپزخانه باعث می‌شود تا در اثر بازتابش نور توسط کابینت‌های هایگلاس، زیبایی آشپزخانه چند برابر جلوه کند. پیشنهاد می‌شود در صورت استفاده از کابینت هایگلاس، وسایل خانه را در رنگ‌های زیبا و مختلفی انتخاب کنید.

قابلیت تمیز شدن آسان نیز، همان‌طور که قبلا ذکر کردیم، یکی از اصلی‌ترین مزایای این نوع کابینت آشپزخانه است. این ویژگی به خصوص برای خانواده‌هایی که دارای کودک هستند و یا قصد دارند مهمانی‌های زیادی در خانه خود برگزار کنند بسیار مفید خواهد بود. کابینت‌های هایگلاس با استفاده از پارچه‌های میکروفیبر به راحتی تمیز می‌شوند.

البته در هنگام تمیز کردن کابینت هایگلاس باید مراقب باشید تا سطح آن خراشیده نشود، زیرا به دلیل براق بودن سطح کابینت، خراش یا آسیب‌دیدگی آن به راحتی دیده می‌شود و از زیبایی آن می‌کاهد. هر نوع لکه، گرد و غبار و یا کثیفی را می‌توان خیلی سریع تنها با استفاده از پارچه‌های ضدخش تمیز کرد.

معایب کابینت آشپزخانه هایگلاس

با توجه به این که کابینت آشپزخانه هایگلاس درخشش زیادی داشته و سطح آن بسیار براق است لکه، کثیفی و اثر انگشت به راحتی بر روی آن باقی می‌ماند. به همین دلیل، این نوع از کابینت‌ها باید به طور مداوم تمیز شوند تا زیبایی خود را از دست ندهند. این امر ممکن است برای برخی از افراد کمی آزاردهنده باشد. بهتر است در صورت ایجاد لکه یا کثیف شدن کابینت‌های هایگلاس، بلافاصله آن‌ها را تمیز کنید تا زیبایی آن حفظ شود.

همچنین در هنگام استفاده از کابینت آشپزخانه هایگلاس باید مراقب باشید تا اجسام تیز به آن‌ها برخورد نکند. اجسام برنده ممکن است بر روی سطح براق این کابینت‌ها خراش ایجاد کرده و به آن‌ها آسیب بزنند. اگر خراشی روی سطح کابینت ایجاد شود دیگر به راحتی نمی‌توان آن را از بین برد.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها