نکات مهم قبل از طراحی و ساخت کابینت

مقالات
۱۱ تیر

بازسازی کابینت آشپزخانه یا طراحی و ساخت کابینت جدید نیازمند رعایت نکاتی است که در این مقاله به اختصار شرح می دهیم.

نکات مهم قبل از طراحی و ساخت کابینت

بازسازی و ساخت کابینت به طور کل کار دشواری است. شما در مرحله اول باید اقدام به تخلیه آشپزخانه کنید و سپس شروع به طراحی و ساخت کابینت و نصب آن در آشپزخانه نمایید. برای کاهش استرس و فشار کاری حین بازسازی، بهتر است قبل از شروع کار مقداری وقت صرف برنامه ریزی کنید. در اینجا چند نکته مهم بیان می‌کنیم تا بتوانید کار طراحی و ساخت کابینت را بهتر و دقیق‌تر انجام دهید.

نکاتی که باید قبل از شروع کار در نظر داشته باشید:

چیزهایی که به آن‌ها نیاز ندارید را بسته‌بندی کنید و وسایلی را که در طول روز به آن‌ها نیاز دارید مانند لیوان‌ها و کاسه‌ها را در دسترس قرار دهید. سعی کنید تعدادی بشقاب یکبار مصرف، دستمال، سفره، قاشق چنگال و لیوان پلاستیکی تهیه کنید، با این کار دیگر نیازی به شستن ظروف در زمان بازسازی نیست.

یک آشپزخانه جانبی برای خود آماده کنید. شما حتما به مکانی نیاز خواهید داشت تا وعده‌های غذایی مورد نیاز خود را در آنجا آماده کنید، مقداری مواد غذایی در آن نگه‌داری کنید و تعدادی از ظروف مورد نیاز مانند ماگ قهوه و تعدادی کاسه را در آن قرار دهید. شما می‌توانید از دستگاه‌هایی مانند مایکروویو، تستر و فرهای برقی برای آماده سازی و تهیه غذا در این مدت استفاده کنید. اگر بتوانید یخچال و میز غذای خود را به آشپزخانه جانبی خود منتقل کنید، می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. اگر جا به جا کردن یخچال برای شما امکان پذیر نیست می‌توانید یک مینی یخچال برای خود خریداری کنید. بهتر است که بگوییم در مدت نوسازی سیستم آشپزخانه ممکن است مجبور شوید که به روش قدیمی لباس‌های خود را بشویید و یا برای شست و شو ممکن است لازم شود از سینک دستشویی خود استفاده کنید.

قبل از اینکه عملیاتی را در آشپزخانه شروع کنید، نگاهی به آشپزخانه خود بیاندازید و ببینید که آیا وسیله و یا آیتمی در آن قرار دارد که بتوان از آن بعدا استفاده کرد یا خیر. با این کار می‌توانید مواردی که دیگر نیازی دارید به نیازمندان بدهید.

اگر می‌خواهید خودتان کار بازسازی و ساخت کابینت را انجام دهید، حتما باید به فکر یک سطل آشغال بسیار بزرگ، بیرون از خانه باشید. قرار دادن یک سطل آشغال بزرگ در نزدیکی محل بازسازی می‌تواند مقدار زیادی در زمان شما صرفه‌جویی کند، همچنین تمیزکاری فضای کار را برای شما بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

۱۰ نکته مهم برای نوسازی کابینت آشپزخانه

۱- امنیت، همیشه حرف اول را می‌زند. قبل از ساخت کابینت و نصب آن‌ها باید این موارد را انجام دهید. انجام کارهای فنی با چیزهایی مثل گرد و غبار، ابزار، میخ‌های تیز و وسائل فنی دیگر سروکار دارد که می‌تواند برای بچه‌ها و حیوانات خانگی بسیار خطرناک باشد. درهایی ایمن برای جلوگیری از ورود کودکان و حیوانات خانگی به محل بازسازی، تهیه و نصب کنید. همچنین حواس خود را به آن‌ها بدهید چون کودکان می‌توانند از روی کنجکاوی کارهای عجیبی کنند که دور از انتظار است و ممکن است به اتفاقی ناگوار ختم شود.

۲- اگر شما می‌خواهید بعضی از اجزای آشپزخانه را بعدا استفاده کنید، بهتر است که آن‌ها را جابه‌جا کرده و با پارچه یا پلاستیک بپوشانید. همچنین بهتر است برای جلوگیری از خاک گرفتن بقیه اجزای خانه، روی آن‌ها را هم بپوشانید. اگر نمی‌خواهید تمام خانه را با ملافه و پلاستیک بپوشانید می‌توانید ورودی‌های آشپزخانه را با پلاستیک سنگین بپوشانید تا گرد و خاکی از آشپزخانه خارج نشود.

۳- جریان برق، آب و گاز آشپزخانه را کاملا قطع کنید.

۴- مطمئن شوید که اتصالات سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و یخچال خود را کاملا جدا کرده باشید. لوله گاز را از شعله و فر خود جدا کنید و برق تمام دستگاه‌ها را از پریز جدا کنید.

۵- سعی کنید تمام شیشه‌هایی که امکان جدا سازی دارند را به بیرون از آشپزخانه منتقل کنید، حتی بهتر است شیشه‌های پنجره‌های آشپرخانه را هم جدا کنید.

۶- لوله‌های سینک را باز کنید و سینک را به مکانی مناسب منتقل کنید.

۷- سعی کنید کار خود را از کابینت‌هایی که در گوشه‌ها قرار می‌گیرند، پنجره‌ها و کف آشپزخانه شروع کنید.

۸- کابینت‌های بالایی و پایینی را با استفاده از پیچ گوشتی یا دریل جدا کنید.

۹- پوشش و پلاستر دیوارها و کف آشپزخانه را جدا کنید، توجه داشته باشید که جدا کردن پلاستر دور پریزهای برق احتیاط زیادی لازم دارد. میخ‌های قدیمی را با استفاده از انبر دست جداکنید و عایق‌بندی‌‌ها را هم جدا کنید.

۱۰- محوطه کار را باید به صورت منظم تمیز کنید، یک محیط کار تمیز و مرتب می‌تواند به امنیت کار هم کمک کند.

شروع کار: تبریک می‌گوییم! اکنون آشپزخانه شما فقط یک فریم و اتاق خالی است و حالا می‌توانید اقدام به طراحی و ساخت کابینت و نصب آن در آشپزخانه نمایید.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها