نکاتی برای زیباسازی سیستم آشپزخانه

مقالات
۰۷ خرداد

بی شک این جمله را در بسیاری از مجلات طراحی دکوراسیون داخلی دیده‌اید و یا از طراحان حرفه‌ای شنیده‌اید که آشپزخانه  قلب هر خانه است. همین امر باعث می‌شود که به چیدمان و سیستم آشپرخانه توجه ویژه‌ای گردد.

نکاتی برای زیباسازی سیستم آشپزخانه

طراحی آشپزخانه‌های مختلف با امکانات و ویژگی‌های خاص مدنظر افراد با توجه به تعداد وسایل موجود و تجهیزات سیستم آشپزخانه کار بسیار پیچیده‌ای می باشد، اما بد نیست بدانید حضور کدام امکانات درسیستم آشپرخانه، آن را به فضایی راحت‌تر و مناسب‌تر برای انجام کارهای آشپزی تبدیل می‌کند. بر این اساس تصمیم گرفته‌ایم چندین نکته را در مورد وسایل آشپزخانه و تاثیر آن در زیباسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آن بیان کنیم.

اجاق گاز در طراحی سیستم آشپزخانه

اگر آشپزخانه کوچک یا به اصطلاح نقلی دارید، بدانید که رنگ وسایل آشپرخانه را می‌توان بر اساس سلیقه افراد تنظیم کرد اما یکی از وسایل مهم در سیستم آشپرخانه اجاق گاز است. در این میان استفاده از گازهای رومیزی به شما کمک می‌کند تا فضای بیشتری در سیستم آشپرخانه برای سایر وسایل همچون سینک، ماشین لباسشویی و .. که از وسایل ضروری هستند، ایجاد کنید.

کابینت در طراحی سیستم آشپزخانه

نظم در هرجا که باشد آن فضا را دلچسب و آرامش‌بخش خواهد کرد، آشپزخانه نیز که محیط انجام آشپزی است باید مرتب باشد. کابینت در سیستم آشپزخانه نه تنها موجب نظم محیط می‌شود بلکه به کار شما بخاطر در دسترس بودن وسایل مورد نیازتان، سرعت هم می‌بخشد. این نکته را هم بدانید که وسایل برقی کوچک آشپزخانه را شلوغ جلوه می‌دهد. پس هنگام طراحی کابینت در سیستم آشپزخانه، ابعاد وسایل برقی که در حین آشپزی از آن‌ها استفاده می‌کنید را در نظر بگیرید.

یخچال مناسب در آشپزخانه

بسیاری از افراد براساس مد روز یخچال خود را تهیه می‌کنند، بدون اینکه فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرند. خوشبختانه امروزه در بازار مدل‌های مختلف یخچال موجود است که می‌توان براساس فضای آشپزخانه یخچال کم عمق، ولی عریض‌تر یا بلندتر انتخاب کرد که با ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه نیز مطابقت داشته باشد و ظاهر یکدست‌تری ایجاد کنند.

تهویه در سیستم آشپزخانه

ارتباط با بیرون می‌تواند بهترین تهویه برای محیط آشپزخانه باشد. در واقع آشپزخانه‌ای که پنجره هرچند کوچک دارد یا به بالکن، تراس و یا حیاط متصل است، نه تنها فضایی برای استراحت فراهم می‌آورد، بلکه از نظر بصری نیز آشپزخانه را دلبازتر نشان می‌دهد. اگر این فضای بیرونی به اندازه کافی بزرگ باشد که یک ست ناهارخوری در خود جای دهد، می‌تواند محیط بسیار جذابی برای صرف شام در کنار خانواده و دوستان مهیا کند.

نورپردازی در طراحی سیستم آشپزخانه

وجود نور طبیعی در محیط آشپزخانه زیبایی خود را دارد اما امروزه علاوه بر نور طبیعی، نور مصنوعی هم در سیستم آشپرخانه بسیار کاربرد دارد. نورپردازی در قسمت زیرین کابینت یکی از انواع نورپردازی‌هاست، که هم نور محیطی مناسب و هم نور موضعی لازم برای انجام کارهای روزانه را فراهم می‌نماید. ضمن اینکه این نوع نورپردازی، زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را هم دوچندان می‌کند.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها