۴ روش برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

مقالات
۱۰ تیر

شاید برایتان عجیب باشد ولی طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ نیز به اندازه دکوراسیون خانه‌های کوچک پیچیده و دشوار است اما به هر حال چیدمان در خانه‌های بزرگ دغدغه جالب‌تری است.

با ما همراه باشید تا با یکدیگر 4 نکته کوچک اما تاثیرگذار را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ با نشیمن و اتاق پذیرایی بزرگ مرور کنیم.

۴ روش برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

خرید لوازم و مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ

نکات مهم و متعددی در خصوص خرید لوازم و مبلمانی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ مدنظر داشته باشید، وجود دارد که به برخی از این نکات می‌پردازیم.

اولین اصل این است که باید بدانید شما قرار است مبلمان و لوازم زیادی را در یک فضای بزرگ کنار یکدیگر قرار دهید پس این لوازم را متناسب با یکدیگر انتخاب کنید. در خرید لوازم و مبلمان از سبک‌های متناقض و نامتناسب با یکدیگر استفاده نکنید. پیشنهاد می‌شود بخشی را برای مطالعه، بخشی را برای تماشای تلویزیون و بخشی را برای بازی هم‌چون شطرنج در نظر بگیرید.

دومین اصل در خرید لوازم و مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی توجه به ارتفاع سقف است. در صورتی که سقف خانه شما بلند است، لوازم با ارتفاع زیاد و در صورتی که سقف خانه شما کوتاه است، از مبلمان و لوازم کوتاه‌تر استفاده کنید.

عناصر دکوری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ

استفاده از عناصر دکوری را فراموش نکنید. عناصر دکوری مثل ستون‌ها، گلدان‌ها و... تاثیر زیادی در زیبایی خانه‌های بزرگ دارند و برای استفاده از آن‌ها‌ باید نکات مختلفی را رعایت نمایید که در این متن به معرفی دو نکته می‌پردازیم.

نکته اول این است که بهتر است از ستون‌ها و اصول معماری در طراحی و ساخت عناصر دکوری نیز استفاده نمایید و فقط به خرید لوازم دکوری همچون گلدان‌ها و مجسمه‌ها در دکوراسیون خانه‌های بزرگ اکتفا نکنید.

نکته دوم این است که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ تلاش نمایید با لوازم یا دکورها همچون قفسه‌های کتاب و... فضاها را از یکدیگر جدا کنید. برای عناصری که در دیوار نصب می‌شوند مانند تابلو یا آویز سعی کنید به اندازه و شکل آنها دقت نمایید. تابلوهای مستطیلی برای یک کاربرد استفاده می‌شوند و تابلوهای مربع شکل برای کاربردهای دیگر.

همواره در نظر داشته باشید که در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ زمین باید روشن‌تر از رنگ دیوارها و رنگ دیوارها روشن تر از رنگ سقف باشد. به همین منظور می‌توانید رنگ تابلوها را با مبلمان خود هماهنگ کنید.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها