ایده هایی برای طراحی دکوراسیون مکان‌های مختلف خانه

مقالات
۲۵ آذر

در این مقاله چند ایده کوچک که باعث زیبایی و بهینه‌سازی دکوراسیون اتاق خواب‌ها، آشپزخانه و اتاق پذیرایی می‌شود را باهم می‌خوانیم.

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون مکان‌های مختلف خانه

نورپردازی اتاق خواب

اتاق خواب‌های لوکس امروزی بهتر است در کنار چیدمان اصولی وسایل داخلی، حالت نورپردازی برای روز و شب نیز داشته باشند. میزان روشنایی اتاق در طول ساعات شبانه‌روز باید استاندارد حالات مختلف را دارا باشند. شرایطی همچون مطالعه کتاب، تماشای تلویزیون یا کار با سیستم‌هایی همچون لپتاپ و گوشی و شدت روشنایی در زمان خواب در طول روز. عامل مهم برای تحقق این شرایط ایجاد تعادل در نسبت نور طبیعی و نور روشنایی لامپ‌ها است. اجرای ایده‌های مدرن تنها نباید برای زیبایی و جذابیت اتاق خواب یا طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان باشد، بلکه باید برای رسیدن به بیشترین آرامش و حس رضایت‌مندی افراد خانه باشد. معمولا سیستم نورپردازی هماهنگ با سایر اجزا اتاق خواب مانند تعداد پنجره‌ها، اندازه و رنگ پرده‌ها، تختخواب و محل قرارگیری آن، میز مطالعه و... تعیین می‌گردد.

ایده طراحی کابینت برای آشپزخانه نقلی

آشپزخانه نقلی خود را با چند ایده خلاقانه جذاب‌تر از قبل کنید. با رشد آپارتمان نشینی و ایجاد ساختمان‌های کوچک، آشپزخانه‌ها نیز کوچکتر از قبل شده‌اند. تنها پیاده کردن چند ایده خلاقانه در طراحی دکوراسیون وسایل آشپزی به شما کمک می‌کند در فضای کوچک‌تر همه چیز در دسترستان باشد

  • آویزهای داخلی درون درب کابینت ها به شما کمک می‌کند وسایل ضروری را در کنار یکدیگر جای دهید.
  • فضای بالای کابینت تا دیوارها را خالی نگذارید.
  • طراحی و ساخت کابینت های عریض‌تر در قسمت‌های بالایی به شما کمک می‌کند وسایل بیشتری در آن قسمت‌ها قرار دهید.
  • طراحی و ساخت کابینت ها را به صورت L شکل انجام دهید تا فضای یکنواخت و گرفته‌ای ایجاد نشود.
  • اگر آشپزخانه اپن دارد، می‌توانید قسمت داخلی اپن را نیز تبدیل به کابینت نمایید.

ایده جزیره‌ای کردن دکوراسیون پذیرایی منازل

پذیرایی در هر خانه‌ای بزرگترین بخش آن و در عین حال مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش خانه است. حضور تلویزیون در این بخش خانه و همچنین پذیرایی از مهمان‌ها دو عامل مهم است تا باعث شود به طراحی دکوراسیون داخلی این بخش توجه ویژه‌ای گردد. توصیه کارشناسان ما این است که قسمت مربوط به تماشای تلویزیون و پذیرایی از مهمان‌ها و دورهمی ‌ای خانوادگی را جدا سازید. وجود تلویزیون باعث می‌شود که ارتباطات و صحبت‌ها پیرامون برنامه‌های آن باشد.

با یک طرح ساده می‌توانید مبل‌های کلاسیک خود در قسمت مربوط به دورهمی را نزدیک‌تر و صمیمی‌تر به یکدیگر بچینید و راحتی‌ها را در کنار تلویزیون قرار دهید. در قسمت مبلمان راحتی بهتر است سمت و سوی چیدمان مبل‌ها و افرادی که در روی آن می‌نشینند به تلویزیون باشد.

محل قرارگیری میز ناهارخوری

  • همواره توصیه بر قرارگیری میز غذاخوری در درون آشپزخانه بوده است اما اگر آشپزخانه شما کوچک است می‌تواند میز را نزدیک به آشپزخانه قرار دهید یا آن را به دو بخش که نیمی از آن داخل آشپزخانه و نیمی در پذیرایی است تقسیم کنید.
  • میزهای گرد مدل‌های جدیدی هستند که فضای داخلی خانه را بهینه‌تر کرده و به‌سادگی می‌توانید آن‌ها را در کنار پنجره یا تراس منزل قرار داده و هنگام صرف غذا فضای فانتزی رستوران‌ها را شبیه‌سازی کنید.
  • میزها و وسایل چوبی تاشو پیشنهاد دیگر ما هستند که برای استفاده می‌توانید آن‌ها را در هر نقطه‌ای قرار داده و با پایان غذا خوردن بلافاصله آن‌ها را جمع یا تغییر کاربری داده و برای مورد دیگری استفاده کنید.
مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها