محبوب ترین رنگ در طراحی و ساخت کابینت چیست؟

مقالات
۰۴ آبان

حتی زمانی که برای طراحی و ساخت کامل کابینت آشپزخانه تصمیم نگرفتیم و در فکر تغییر مدل برخی از کابینت‌ها هستیم در این حالت برای انتخاب رنگ کابینت به مشکل می‌خوریم. حالا اگر بخواهیم تمام کابینت‌های خود را بازسازی کنیم و تغییر شگرفی در آشپزخانه به وجود بیاوریم، انتخاب رنگ تبدیل به چالش پیچیده‌ای خواهد شد.

 احتمالا برای یافتن بهترین رنگ برای طراحی کابینت خود به سراغ  منابع مختلفی خواهید رفت. حتی ممکن است زمانی که برای بازدید به منزل عزیزانتان می‌روید، تمام حواستان به رنگ‌های در کابینت‌شان باشد. احتمالا تمام تصاویر و ویدیوهای طراحی دکوراسیون آشپزخانه را در اینترنت زیر و رو کرده‌اید و همچنان برای انتخاب رنگ مورد نظرتان دچار تردید هستید.

 

محبوب ترین رنگ در طراحی و ساخت کابینت چیست؟

 در واقع شما به دنبال رنگی برای طراحی و ساخت کابینت منزلتان هستید که حداقل تا ۵ سال آینده ظاهر آشپزخانه به روز باشد و در این صورت با دوراندیشی که برای سال‌های آینده کرده‌اید می‌توانید از هزینه‌ای که برای طراحی و ساخت کابینت کرده‌اید نهایت استفاده را کنید.

رنگ سفید

ما ۵۹۷ هزار آشپزخانه را مورد بررسی قرار دادیم تا به محبوب‌ترین رنگ برای طراحی و ساخت کابینت افراد پی ببریم. بر اساس تحلیل‌های انجام شده رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ در کابینت به شمار می‌آید. این بررسی‌ها نشان می‌دهند بیش از ۴۷ درصد مردم از رنگ سفید برای دکور آشپزخانه خود بهره می‌برند. این رنگ بیشترین سهم را در انتخاب‌های مشتریان به خود اختصاص داده است. در ادامه این مقاله به دلیل محبوبیت این رنگ اشاره خواهیم کرد. شاید شما هم به جمع کسانی بپیوندید که این رنگ را برای طراحی و ساخت کابینت خود انتخاب کرده‌اند.

درصد رنگ های به کار رفته در طراحی و ساخت کابینت

در اینجا درصد انتخاب رنگ‌های به کار رفته در طراحی و ساخت کابینت را به اختصار برای شما قرار می‌دهیم. شما می‌توانید درصد محبوبیت رنگ مورد نظر خود را در بین ۵۹۷۱۰۰ خانه مشاهده کنید.

رنگ سفید با ۴۷.۳۶ درصد بیشترین محبوبیت را به خود اختصاص داده است.

  • چوب با رنگ متوسط ۱۵.۱۲ درصد
  • چوب تیره ۱۲.۱۰ درصد
  • چوب روشن ۶.۷۲ درصد
  • رنگ خاکستری ۶.۵۹ درصد
  • رنگ بژ ۳.۱۸ درصد
  • رنگ سیاه ۱.۸۳ درصد
  • به رنگ کهنه نما ۱.۶۴ درصد
  • رنگ قهوه ای ۱.۴۷ درصد
  • رنگ آبی ۱.۴۰ درصد
  • رنگ سبز ۰.۹۹ درصد
  • رنگ زرد ۰.۶۳۱ درصد
  • رنگ قرمز ۰.۵۲ درصد
  • فولاد ضد زنگ ۰.۳۴ درصد
  • نارنجی ۰.۰۷ در صد
  • فیروزه ای ۰.۰۴ درصد
  • بنفش ۰.۰۲ درصد

منظور از سفید، سفید محض نیست

درصدی که در بالا به آن اشاره شد محدود به رنگ سفید خالص نمی‌شود. بلکه این درصد شامل استفاده از تنالیته‌‎های متفاوت رنگ سفید در طراحی و ساخت کابینت نیز می‌شود. ۴۷.۳۶ درصد شامل تم‌های متنوعی از رنگ سفید می‌شود. تم‌هایی از قبیل کرم یا سفید که کمی به زردی و یا کمی به صورتی گرایش داشته باشد. این گونه رنگ‌های سفید شبیه به رنگ‌های پاستیلی هستند که جلوه خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشند. اما از همه این‌ها که بگذریم رنگ سفید با تمام تنالیته جذاب خود گوی سبقت را از دیگر رنگ‌های شرکت‌کننده در رقابت طراحی و ساخت کابینت ربوده است.

چرا رنگ سفید؟

این محبوبیت به طرز خارق‌العاده‌ای اتفاق افتاده است. زمانی که برای نخستین بار برای طراحی آشپزخانه رنگ سفید انتخاب نمودیم، شاید به نظرمان استفاده از این رنگ در طراحی و ساخت کابینت آن‌چنان هم چنگی به دل نمی‌زد. اما رفته رفته با مشاهده این رنگ در فضاهای متفاوت و سبک‌های مختلف دکوراسیون به این نتیجه رسیدیم که این رنگ جلا و درخششی به طراحی و ساخت کابینت می‌دهد که قابل مقایسه با هیچ رنگ دیگری نیست. زیبایی منحصر به فردی که با رنگ سفید در فضای آشپزخانه به وجود می‌آید هر کدبانویی را سر ذوق می‌آورد.

روانشناسی رنگ سفید

دلیل علاقه بسیاری از افراد به انتخاب رنگ سفید در طراحی و ساخت کابینت منزل بیانگر ارتباط این رنگ با تاثیرات روانی افراد است. آشپزخانه قلب خانه به شمار می‌آید و اعضای خانواده بیشترین زمان را در این فضا سپری می‌کنند. به دلیل تردد بالا و پخت و پزها و اقداماتی که در این فضا انجام می‌شود آشپزخانه به سرعت نظم خود را از دست می‌دهد. رنگ سفید با سادگی که به محیط می‌بخشد به هم ریختگی و آشفتگی آشپزخانه را کمتر نمایان می‌کند. استفاده از رنگ سفید در طراحی و ساخت کابینت باعث ایجاد آرامش در منزل می‌شود. این رنگ برای کدبانوی خانه احساس پاکیزگی را به ارمغان می‌آورد. ذهن فرد با مشاهده رنگ سفید در طراحی و ساخت کابینت کمتر به آشفتگی فضای کابینت‌ها توجه می‌کند و با آرامش بیشتری برای تمیز کردن آشپزخانه وارد عمل می‌شوند.

رنگ سفید تقریبا در تمام سبک های طراحی دکوراسیون آشپزخانه

رنگ سفید را می‌توان به خوبی در طراحی و ساخت کابینت در انواع سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه به کار برد. این رنگ با اکثر رنگ‌ها سازگاری دارد. از این رو اگر بخش اعظم دکور خانه به رنگ بژ، خاکستری و یا از جنس چوب طراحی شده باشد نیز رنگ سفید به خوبی با سایر رنگ‌های به کار رفته در فضا همخوانی خواهد داشت.

طراحی و ساخت کابینت تنها بخشی از طراحی آشپزخانه است

به خاطر داشته باشید که شما در کنار کابینت‌ها می‌توانید از دیوارها و کف آشپزخانه هم به عنوان فضایی برای پیاده‌سازی ایده‌های خود استفاده کنید. برای مثال برای طراحی و ساخت کابینت‌ها می‌توانید از رنگ سفید استفاده کنید و برای کف از چوب و برای دیوارها از سبز پاستیلی بهره ببرید.

آیا باید برای طراحی و ساخت کابینت به سراغ رنگ سفید برویم؟

اگر قصد فروش منزل خود را دارید این رنگ برای طراحی و ساخت کابینت انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. اما در نهایت شما باید رنگ خود را دوست داشته باشید پس اگر سفید رنگ مورد علاقه شما است آن را انتخاب کنید. اما اگر علاقه‌ای به این رنگ ندارید تنها به این دلیل که محبوب‌ترین رنگ در آشپزخانه است به سراغ آن نروید.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها