5 ایده هوشمندانه برای تغییر طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما

مقالات
۰۱ امرداد

اگر تازه به خانه جدید خود نقل مکان کرده‌اید و یا می‌خواهید با انجام کارهای ساده و کوچک خانه خود را زیبا کنید، در این مقاله برای شما چند روش ساده را بیان می‌کنیم تا با انجام آن‌ها بتوانید دکوراسیون خانه خود را زیباتر کنید. یادتان باشد که گاهی اوقات اضافه کردن مواردی کوچک همچون یک گلدان یا یک چراغ خواب می‌تواند محیط شما را متحول کند و به آن زیبایی بخشد. 

5 ایده هوشمندانه برای تغییر طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما

۱. برای بزرگ‌تر جلوه دادن اتاق‌ها می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های روشن رنگ آمیزی کنید.

استفاده از رنگ‌های تیره در رنگ آمیزی اتاق باعث می‌شود اتاق کوچکتر از آنچه که هست به نظر برسد. بنابراین با استفاده از رنگ‌های روشن هم در انتخاب وسایل خانه و هم برای رنگ‌آمیزی دیوارها، می‌توان فضای خانه را بزرگ‌تر جلوه داد.

۲. از آینه‌های تزیینی استفاده کنید تا نور بیشتری به اتاق دهید.

اگر فکر می‌کنید که یکی از اتاق‌های خانه شما کوچک است و به دنبال راهی هستید تا بدون تغییرات اساسی و خراب کردن دیوارها آن را بزرگ‌تر جلوه دهید، می‌توانید دراتاق پنجره‌هایی اضافه کنید تا نور بیشتری به اتاق برسد. همچنین می‌توانید با قرار دادن آینه‌هایی روی دیوار نور را منعکس کنید. وجود آینه روی دیوار می‌تواند باعث به وجود آمدن توهم نوری شود و بدین ترتیب اتاق بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر رسد. برای اتاق‌های بزرگتر یا هر اتاقی با مقدار محدودی از نور طبیعی، قرار دادن آینه‌ها مستقیما رو به روی پنجره‌ها نور بیشتری به فضای اتاق اضافه خواهد کرد. آینه‌های تزیینی مختلفی وجود دارند که می‌توانند علاوه بر انعکاس نور، زیبایی فضای شما رو چندین برابر کنند. آینه‌های بزرگ و کوچک به محل زندگی شما نور و جلوه های خاص اضافه می‌کنند.

۳. الگوهای قدیمی و جدید در طراحی دکوراسیون داخلی را باهم مخلوط کنید.

قرار دادن مبل‌های مجلل خانوادگی در کنار مبل‌های مدرن، هیچ مشکلی ندارد. مانند استفاده از میز قدیمی چپندال که نوعی میز قدیمی قرن ۱۸ انگلستان که دارای کنده‌کاری‌ها و طرح‌های برجسته و پیچیده بود. پدربزرگ شما داستانی برای گفتن دارد، این داستان، داستان گذشته شما است. مبل مدرنی که از آن خوشتان آمده و آن را خریده‌اید نیز داستانی برای تعریف کردن دارد، این داستان، داستان حال شماست و دلیلی ندارد که حال و گذشته نتوانند به زیبایی در کنار هم قرار بگیرند. همین داستان برای هنر نیز قابل بیان است. اینگونه که ممکن است شما نخواهید نقاشی قدیمی و عتیقه خود را کنار نقاشی مدرن روی یک دیوار آویزان کنید، اما دلیلی وجود ندارد که این دو نتوانند کنار هم باشند.

۴. به سمت راحتی بروید.

روکش‌های مبل معمولا آوازه خوبی ندارند ولی این روکش‌ها واقعا شگفت انگیزند و طرفداران زیادی دارند. از آن‌ها می‌توان به عنوان وسیله‌ای ‌برای تغییر ظاهر مبلمان خود، برای نشان دادن فصل‌ها، استفاده کرد. این پوشش‌ها به‌راحتی برداشته می‌شوند و دیگر نیاز نیست که در مهمانی های مختلف نگران کثیف شدن آن‌ها باشید. روکش مبل برای اتاق‌هایی که اغلب کودکان از آن‌ها استفاده می‌کنند، بسیار مناسب هستند. مبل‌هایی با روکش‌های سفید رنگ، حس راحتی و سادگی و درعین حال ظرافت و پیچیدگی را منتقل می‌کنند.

۵. استفاده از سبد های چوبی

استفاده از سبدهای حصیری راهی شیک و در عین حال مقرون به صرفه برای نگهداری وسایل در خانه است. به عنوان مثال از این سبدها می‌توان برای جای دادن به کتاب‌ها، مجلات، اسباب بازی‌ها، حوله‌ها و پتوها استفاده کرد. می‌توانید یک جفت سبد حصیری کوچک را در بر روی اپن آشپزخانه خود قرار دهید و به زیبایی میوه و سبزیجات خود را در آن‌ها نگهداری کنید.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها