ساخت کابینت آشپزخانه

مقالات
۱۲ آبان

شاید تا به حال در مورد فلسفه ساخت کابینت از گذشته تا امروز را فکر کرده باشید و به پاسخ برخی سوالات خود از جمله دلیل ساخت کابینت ها، چرایی استفاده از مواد اولیه گوناگون، رنگ‌بندی کابینت ها و ... رسیده باشید.

ساخت کابینت آشپزخانه

ساخت کابینت را می‌توان نوعی هنر دانست که مراحل پیچیده نیروی فکر و بازو را با یکدیگر درمی‌آمیزد و ثمره آن ساخت محصولی کاربردی و مهم در فضاهای مختلف از جمله آشپزخانه‌ها، کارگاه‌ها و ... است.

از گذشته‌های دور افراد برای استفاده هرچه بهتر از فضای موجود، اقدام به ساخت طاقچه‌ها و مخزن‌هایی برای جاگیری بهتر وسایل می‌کردند. امروزه نیز صنعت ساخت کابینت رونق بسیاری دارد و یکی از موارد مهم و اصلی در زیبایی خانه ها و فرم دهی به فضای داخلی آشپزخانه ها تبدیل شده است، تا آنجا که برای ساخت کابینت ها از انواع مواد اولیه از جمله آلومینیوم، تخته های چوب و ... استفاده می‌کنند و یا روکش‌های زیبایی پس از ساخت بر روی آن‌ها نصب می‌کنند تا زیبایی هر چه بیشتری به محیط ببخشد.

معمولا ابتدایی‌ترین مرحله ساخت کابینت ها، سفارش یک طراحی بر اساس محیط کاری و یا خانگی و متناسب با طرح ریزی فضای اطراف آن است که توسط فردی متخصص و کار بلد و به سفارش مشتری صورت می‌گیرد. باید اشاره کرد در این مرحله بهترین طراحی آن است که همنوا با محیط داخلی ساختمان و متناسب با سایر وسایل منزل و یا محیط مدنظر باشد.

شرکت‌ها و افراد سازنده کابینت، معمولا از طریق تجهیزات خود اقدام به برش ورقه‌هایی از جنس‌های مختلف و باز هم بر اساس سلیقه مشتری و نیاز او می‌کنند و براساس طراحی قبلی، رنگ بندی و شکل بندی مجموعه را انجام می‌دهند. در این مرحله مشتری باید نوع و جنس کابینت ها را بر اساس نیاز خود سفارش دهد. مثلا در محیط‌هایی که با مواد شیمیایی در ارتباط است باید از مواد اولیه‌ای استفاده شود که کمترین پوسیدگی و واکنش را با این مواد داشته باشد و یا در استفاده‌های خانگی که معمولا به دلیل رسوب چربی نیاز به شستشوی مکرر دارد از مدلی استفاده کرد که آسیب کمتری نسبت به سایرین داشته باشد.

یکی دیگر از موارد مورد توجه مشتری ها استفاده از یراق آلات مختلف برای باز و بسته شدن درب کابینت ها و کاربری راحت آن‌ها می‌باشد. امروزه مردم متقاضی یراق آلاتی هستند که کمترین صدا و ضربه را دارند و از آسیب دیدن درب ها بر اثر شدت بسته شدن جلوگیری می‌کند.

اگر به دنبال انتخاب کابینت هستید، بهتر است ابتدا نوع استفاده و نیاز خود را با طراح ها در میان بگذارید تا هم محیط زیباتری داشته باشید و هم عمر کابینت خود را هرچه بیشتر بالا ببرید. اگر استفاده شما در منزل و محیط آشپزخانه است لازم است نسبت به تمیز کردن کابینت های خود از چربی‌ها کوشا باشید، چون رسوب چربی‌ها در دراز مدت سبب خوردگی آن‌ها می‌گردد.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها