ایده‌های طراحی کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک

مقالات
۱۷ امرداد

کابینت‌های آشپزخانه‌ شما بخشی از ظاهر آشپزخانه و همچنین چگونگی ساماندهی وسایل مورد نیاز شما در آشپزخانه را تعیین می‌کنند. تعویض کابینت‌های آشپزخانه برای هر صاحبخانه‌ای یک سرمایه‌گذاری بزرگ است، بنابراین انتخاب مناسب کابینت‌های آشپزخانه، برای لذت بردن از یک آشپزخانه به روز و زیبا برای سال‌های طولانی مهم است. در این مقاله ما به جدیدترین ایده‌های طراحی کابینت آشپزخانه پرداخته‌ایم و عملکرد و زیبایی طرح‌های گوناگون را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم. 

ایده‌های طراحی کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک

1. رنگ کابینت آشپزخانه

برای یک آشپزخانه معاصر و امروزی، کابینت‌های سنتی و قدیمی را در رنگ‌های تیره چوبی رنگ کنید. طراحی کابینت‌های رنگی راهی عالی برای افزودن هویت به آشپزخانه است. بهترین بخش این ایده این است که برخی از کابینت‌های رنگ شده را می‌توان در صورت لزوم بدون نیاز به تعویض‌، دوباره رنگ کرد. جسورانه‌ترین گزینه‌های رنگی امروزه لزوماً رنگ‌های اصلی زرد روشن یا اشباع نشده نیستند. رنگ‌های خنثی همانند خاکستری، آبی، سفید، خاکستری مایل به قهوه‌ای نیز یک انتخاب بزرگ، مدرن و در عین حال کلاسیک برای طراحی کابینت آشپزخانه هستند.

2. بافت کابینت آشپزخانه

چوب همیشه یک ماده‌ مناسب برای ایجاد بافت روی کابینت‌های آشپزخانه خواهد بود. برای به روزرسانی کابینت‌های چوبی، از چوب‌های عجیب و غریب که دانه‌دار هستند یا بافت‌های راه راه دارند طراحی کابیینت آشپزخانه استفاده کنید. نوارهای راه راه باعث افزودن بافت و جذابیت بصری به کابینت شما می‌شوند.

3. کابینت‌های آشپزخانه براق

در لیست ایده‌ها و انتخاب‌های خود برای طراحی کابینت آشپزخانه، استفاده از فایبرگلاس‌های براق را نیز اضافه کنید. استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب، تمیز کردن آن‌ها را آسان می‌کند، همچنین از آنجایی که رنگ و چوب آن‌ها با تن‌های مختلف اشباع شده، به لطف بازتاب نور از سطح براق آن‌ها، آشپزخانه روشن‌تر به نظر می‌رسد.

4. کابینت آشپزخانه با تناژ دوگانه

با ایجاد خلاقیت در انتخاب و طراحی کابینت آشپزخانه خود، از نگاه تجاری کابینت‌ساز‌ها دوری کنید. با انتخاب تناژ دوگانه در رنگ‌ها، جلوه‌ای متفاوت به آشپزخانه خود بدهید:

اثر تناژ دوگانه‌ کمرنگ و پررنگ

در طراحی کابینت‌های آشپزخانه از یک رنگ برای کابینت‌های پایینی خود و یک رنگ متفاوت برای کابینت‌های بالایی خود استفاده کنید. برای ایجاد ظاهری تازه و ماندگار، به رنگ‌های مکمل توجه کنید. اگر با چالش انتخاب رنگ مواجه شدید، از سایه‌های عمیق‌تر و پررنگ‌تر و غنی‌تر برای کابینت‌های پایین و سایه‌ای بسیار کم‌رنگ‌تر از همان رنگ یا سفید برای کابینت‌های بالا استفاده کنید.

تناژ دوگانه‌ی حقیقی

به جای ترکیب و تطابق رنگ‌ها در طراحی کابینت‌ آشپزخانه، کابینت‌هایی را انتخاب کنید که تناژ دوگانه داشته باشند. در انتخاب کابینت‌هایی با یک تناژ دوگانه‌ تکراری دقت کنید، چرا که طراحی برخی از کابینت‌ها ممکن است خیلی شلوغ به نظر برسد. طراحی مورد علاقه و امروزی نمای کابینت‌ها که در برابر گذر زمان مقاومت می‌کند، شامل کابینت‌هایی می‌شود که تناژ دو‌گانه آن‌ها به این صورت است که از یک رنگ اصلی برای کابینت‌ها و درها استفاده شده است و رنگ دوم در اطراف قاب بیرونی کار شده است.

5. کابینت آشپزخانه مدرن روستایی

برای عملی کردن برخی از ایده‌های منحصر به فرد در مورد طراحی کابینت‌های آشپزخانه، به دنبال کابینت‌های آشپزخانه روستایی باشید. ترکیب کردن کابینت روستایی با جدیدترین لوازم و پیشخوان‌ها و ایجاد فضای امروزی، فضای آشپزخانه را برای شما مدرن‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

6. کابینت‌های چوبی سفید

چوب سفید سال‌ها است که در نمایشگاه‌های برتر طراحی کابینت‌های آشپزخانه حرف اول را می‌زند. استفاده از این نوع چوب باعث افزایش رنگدانه‌های چوبی می‌شود و در عین حال که امروزه و طی ده‌ها سال تازه و مدرن به نظر می‌رسد، به زیبایی کابینت‌های شما نیز می‌افزاید.

7. کابینت‌های آشپزخانه متحرک

جلوه امروزی کابینت‌های متحرک باعث می‌شود فضای آشپزخانه به یاد ماندنی شود. کابینت‌های متحرک پایینی کفپوش شما را نشان می‌دهد در حالی که فضای بالا را بازتر می‌کند. از آنجا که نصب کابینت‌ها در نزدیکی کف، اغلب دسترسی یا استفاده از آن را برای افرادی که مشکل کمر دارند دشوار می‌کند، استفاده از کابینت‌های متحرک در طراحی کابینت‌های آشپزخانه به طرز شگفت انگیزی عملکردی و ارگونومیک است. برای به نمایش گذاشتن ظاهر و زیبایی کابینت‌های متحرک، بهتر است که زیر آن‌ها نورپردازی اضافه کنید تا جلوه‌ای معاصر ایجاد شود.

8. کابینت‌های آشپزخانه طراحی شده با بامبو

از آنجا که بامبو خیلی سریع رشد می‌کند، طراحی و نصب کابینت‌های ساخته شده از بامبو به معنی جنگل‌زدایی کمتری از محیط زیست است. برای استفاده از این دسته از کابینت‌ها به دنبال کابینت‌های بامبو با کیفیت بالا باشید و به توصیه‌های کارشناسان طراحی کابینت آشپزخانه توجه کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که چوب بامبو سخت‌تر از چوب بلوط است بنابراین کابینت‌های ساخته شده از چوب بامبو سالیان سال عمر می‌کنند و در سال‌های آینده به همان اندازه جدید به نظر می‌رسند.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها