نقش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

مقالات
۱۵ آذر

امروزه یکی از بخش‌های مهم خانه که توجه بسیاری را در هنگام ساخت به خود جلب می‌کند، آشپزخانه است. آشپزخانه‌ها به دلیل وجود وسایل و تجهیزات زیاد در آن‌ها نیازمند فضای بسیار است و یا اگر محیط آشپزخانه شما از فضای کافی برخوردار نیست می‌توانید این کمبود مکان را از طریق یک طراحی کابینت تخصصی جبران کنید.

نقش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

متخصصین طراحی و ساخت کابینت بر اساس نوع سفارش شما باید از مدل‌های مختلف چوب، آلومینیم، ورقه‌های گالوانیزه و ... استفاده کنند و اساسا در ساخت کابینت‌ها از رو کش‌های براق و یا مات در رنگبندی‌های مختلف به کار می‌برند.

یکی از نکات اساسی در طراحی کابینت ها جهت افزایش عمر آن‌ها، استفاده از روکش‌های ضد آب در نقاطی است که در تماس مستقیم با رطوبت و آب هستند از جمله این مکان‌ها می‌توان به اطراف سینک، آب چکان، اطراف لوازمی همچون لباسشویی و ظرفشویی و ... اشاره کرد.

اغلب افراد پس از مدتی که از نصب کابینت‌ها می‌گذرد اعلام می‌کنند درهای آن با مشکلاتی مواجه و دچار آسیب شده است. البته این اتفاق امروزه به دلیل به کار بردن بست‌های اهرمی در کابینت ها کمتر شده است اما در صورتی که لولای درها از نوع ساده باشد ممکن است به دلیل شدت بسیار در بسته شدن، دچار شکستگی و آسیب شوند که لازم است از ضربه گیر و یا اهرم‌های میکانیکی استفاده کنید که هم صدای کمتر و هم ضربه کمتری به کابینت وارد می‌کند.

اگر به دنبال طراحی شیک و زیبایی در ساخت کابینت‌های ساختمان خود هستید حتما از مدل‌های ساده و رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید، زیرا در درازمدت زیبایی و تازگی خود را از دست نداده و همواره جلوه خوبی به ساختمان شما می‌دهند، همچنین ترکیب کشو، درهای باز شونده راست یا چپ و بالا یا پایین و کابینت‌های بزرگ در کنار کوچک سبب می‌شود تا یکنواختی را از کابینت‌های شما دور کند. عمدتا سعی کنید از طراحی‌های قرینه استفاده نکنید زیرا این نوع طراحی فضای زیادی از آشپزخانه شما را هدر می‌دهد.

برای زیبا شدن هر چه بیشتر آشپزخانه خود می‌توانید از سازنده بخواهید تا بر روی درهای کابینت، محل‌هایی برای آویز برخی از ظروف شما تعبیه کند تا نمایی زیبا از یک آشپزخانه ایرانی را به نمایش بگذارید.

رنگ و طرح در های کابینت را نیز بهتر است با فضای داخلی و زمینه آشپزخانه خود همنوا کرده تا زیبایی آن دو چندان شود البته برخی نیز علاقه دارند رنگبندی‌های متفاوت و مختلفی استفاده کنند که لازم است سعی کنید از رنگ‌هایی که سریع آلودگی را به خود می‌گیرند استفاده نکنید. همچنین بهره‌گیری از نورپردازی در طراحی کابینت، نسلی نوین از طراحی هاست که جدیدا رونق بسیاری در میان خانواده ها داشته و به دلیل زیبایی آن مخاطبین زیادی به خود جذب کرده است.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها