کابینت ممبران طرح کلاسیک

مقالات
۱۸ تیر

با توجه به اینکه آشپزخانه قلب هر خانه‌ای شناخته شده است، طراحی کابینت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه خاصی شود. کابینت ممبران یکی از زیباترین و لوکس‌ترین انواع کابینت است که امروزه طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم به دنبال طراحی کابینت سلطنتی و کلاسیک هستید، کابینت‌های ممبران بهترین انتخاب برای شما هستند.

شاید شما نام کابینت وکیوم را شنیده باشید، باید بگوییم، نام دیگر کابینت‌های ممبران، وکیوم است. ورقه‌های ممبران در واقع یکی از انواع ام دی اف هستند که پس از انجام برش‌های لازم با استفاده از دستگاه‌های CNC با استفاده از لایه نازکی از جنس PVC روکش می‌شوند.

کابینت ممبران طرح کلاسیک

امروزه کابینت ممبران یکی از پرطرفدارترین نوع کابینت برای طرفداران سبک کلاسیک است. البته ناگفته نماند، طراحی کابینت کلاسیک با انواع متریال قابل انجام است، اما بیشتر از متریال ممبران(وکیوم) و روکش چوب استفاده می‌شود. اما نکته حائز اهمیت در مورد کابینت‌های ممبران مقرون به صرفه بودن آن است. کابینت‌های ممبران نسبت کابینت‌های روکش چوب هزینه کم‌تری دارند و به همین دلیل افراد بیشتر این نوع متریال را برای طراحی کابینت انتخاب می‌کنند.

بهترین رنگ برای طراحی کابینت ممبران

کابینت ممبران(کابینت وکیوم) تنوع بسار بالایی در رنگ‌بندی دارد. اما با توجه به این موضوع که از کابینت ممبران بیشتر برای طراحی کابینت کلاسیک استفاده می‌کنند، برخی از رنگ‌های آن محبوبیت بیشتری در میان طرفدارن سبک کلاسیک پیدا کرده است. رنگ سفید در طراحی کابینت یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در میان مردم است. رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه سبب روشن‌تر شدن فضای آشپزخانه می‌شود.

همچنین یکی سبب بزرگ‌تر نشان داده شدن فضای آشپزخانه خواهد شد. بعد از رنگ سفید، رنگ‌های طرح چوب متریال ممبران از پرطرفدارترین رنگ کابینت‌های ممبران است. لازم است بیان شود، اگر به سبک کلاسیک علاقه زیادی دارید، طیف تیره طرح چوب این نوع کابینت جذاب‌ترین رنگ برای کابینت است. اما به یاد داشته باشید، رنگ‌های تیره فضای آشپزخانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. بنابراین متناسب با فضای آشپزخانه خود طیف رنگی تیره و روشن از متریال ممبران را انتخاب نمایید.

مزایا و معایب کابینت ممبران کلاسیک

مزایا کابینت ممبران

• مقرون به صرفه‌تر بودن نسبت به سایر متریال‌ها: اگر برای کابینت آشپزخانه خود بودجه کمی در نظر گرفته‌اید، کابینت‌های ممبران(کابینت وکیوم) نسبت به سایر متریال‌های کابینت هزینه کم‌تری دارد.

• امکان اجرا در طرح‌های مختلف: در زمان طراحی کابینت از نوع ممبران به راحتی می‌توانید طرح دلخواه خود را پیاده‌سازی کنید.

• عمر طولانی آن نسبت به سایر متریال‌ها در هنگام تماس با آب و رطوبت: واضح و بدیهی است که آب یکی از عوامل اصلی در تغییر پیدا کردن شکل چوب می‌شود. کابینت‌های ممبران با توجه به اینکه روکش PVC در آن استفاده شده است، تقریبا می‌توان بیان نمود که ضد آب هستند و نسبت به سایر متریال‌ها دیرتر به آب واکنش نشان می‌دهند.

اگر از کابینت‌های های‌گلاس، روکش چوب و چوب استفاده می‌کنید باید بدانید نسبت به کابینت ممبران زودتر خراب می‌شوند. بنابراین کابینت ممبران برای محیط‌های مرطوب بهترین انتخاب هستند.

• دوام کابینت ممبران(کابینت وکیوم) در مقابل حرارت: چسب مخصوص ممبران قابلیت مقاومت تا دمای ۸۵ درجه سانتی‌گراد را دارد. اما دقت داشته باشید این موضوع وابسته به دو نکته است:

  1. عملیات چسب کاری باید به طور کامل و از چسب کافی استفاده شده باشد.
  2. از چسب با کیفیت بالا استفاده شود.

اگر این دو نکته به درستی انجام شود، حرارات نمی‌تواند به کابینت ممبران آسیبی برساند. حرارت بیشتر در اطراف اجاق گاز است که ممکن است، همان قسمت کابینت به مرور زمان خراب شود.

• تنوع در رنگ

• به آسانی لکه‌ها تمیز می‌شوند.

جمع بندی

کابینت‌های ممبران یا همان کابینت‌های وکیوم از جمله کابینت‌هایی است که افراد در انتخاب رنگ و طرح آزادی عمل بیشتری دارند. همان‌طور که بیان شد قیمت پایین این کابینت، نسبت به متریال‌هایی که برای سبک کلاسیک استفاده می‌شود، سبب محبوبیت بیشتر آن درمیان علاقمندان طرح کلاسیک شده است.

یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های خانه‌دار در زمان انتخاب کابینت، راحت تمیز شدن سطح آن است. کابینت‌های ممبران یکی از متریال‌هایی است که به راحتی لکه‌ها از روی آن پاک می‌شوند تنها کافیست با دستمالی مرطوب سطح کابینت را تمیز کنید. کابینت ممبران نسبت به قیمت پایینی که دارد طول عمر نسبتا زیادی دارد و با خیالی آسوده می‌توانید در زمان انتخاب کابینت آشپزخانه خود با اطمینان خاطر این نوع کابینت را انتخاب نمایید.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها