طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

مقالات
۱۹ دی

معمولا بزرگترین فضا برای هر خانه را بخش پذیرایی در نظر می‌گیرند و در دید اول نوع چیدمان پذیرایی بیشترین تاثیر را مخصوصا در ذهن مهمان‌ها ایجاد می‌کند. چیدمان پذیرایی یکی از مهم بخش‌های طراحی دکوراسیون داخلی منزل است و همچنین تنوع در وسایلی که امکان قرار دادن آن‌ها در پذیرایی وجود دارد بالاست. بزرگ بودن پذیرایی نسبت به سایر بخش‌های کوچکتر نیز دست ما را برای اجرای چیدمان مختلف بازتر می‌کند. در این مقاله قصد داریم نمونه‌هایی از نحوه چیدمان پذیرایی منزل را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

اصول چیدمان دکوراسیون پذیرایی

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی، سبک‌های مدرن هستند. حتما اطلاع دارید که ویژگی مهم سبک‌های مدرن سادگی آن‌هاست. سبک مدرن طراحی دکوراسیون داخلی اینگونه تعریف شده است که از وسایل روزمره زندگی که در هر خانه‌ای وجود دارد استفاده کرده و فقط سعی کنیم چینش آن‌ها را به صورت متفاوت و خلاقانه بچینیم.
۱- چینش مبلمان

مبلمان نقطه کانونی پذیرایی شما است. بنابراین باید سعی کنید به‌گونه‌ای آن‌ها را قرار دهید که در فاصله مناسب با تلویزیون قرار بگیرد که همه افراد بتوانند از تلویزیون استفاده نمایند. همچنین از قرار دادن گلدان و وسایل رومیزی بلند که دید افراد نسبت به یکدیگر یا تلویزیون را می‌گیرد خودداری کنید.

۲- پرده و تابلو دیواری

پرده‌های رنگ روشن باعث عبور نور بیشتری به داخل پذیرایی می‌گردند. هماهنگ کردن رنگ روشن پرده با سایر وسایل نیز راحت‌تر است. همیشه هم لازم نیست از پرده‌های پارچه‌ای استفاده کنید. اگر قصد استفاده از تابلوهای دیواری بزرگ را دارید به این نکته توجه داشته باشید که مضمون تابلو با نوع دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد اگر سبک چیدمانتان مدرن است بهتر است تابلو شما هم مدرن در مورد موضوعات مدرن باشد.

۳- انتخاب رنگ

تعداد رنگ‌‌هایی که در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنید بین دو تا نهایت سه رنگ باشد. اصول انتخاب و هماهنگی و همخوانی رنگ‌ها را مدنظر قرار دهید. ترکیب رنگی را در نظر بگیرید که در بلندمدت شما را خسته نکند و شامل طرح‌های شلوغ نباشد. اگر رنگ زمینه شما سفید است می‌توانید با یک تابلو رنگی جلوه ویژه‌ای به دکوراسیون خود ببخشید.

۴- سقف و کف پذیرایی

از سقف و کف پذیرایی به عنوان دیوار پنجم خانه یاد می‌شود که در سبک دکوراسیون‌های مدرن نقش پررنگ‌تری پیدا کرده‌اند. استفاده از سقف‌های کاذب با طراحی جدید مانند ایجاد نقش‌های خاص در سقف، نمای بالای سر را هم وارد صنعت طراحی دکوراسیون داخلی کرده است. امکانات نورپردازی نوین (لامپ، آویز، لوستر و نور مخفی) که در سقف قرار می‌گیرند هم باعث جلوه دادن به طرح سقف می‌گردد و هم فضای پذیرایی را بصری می‌نماید. با استفاده از کفپوش‌های مدرن می‌توانید فضاها را از هم تفکیک نمایید. به طور مثال در قسمت مبلمان می‌توانید از یک موکت یا فرش استفاده نموده و در قسمتی که تلویزیون قرار دارد از پارکت‌های افقی.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها