چیدمان وسایل خانه

مقالات
۳۱ شهریور

چگونه چیدمان وسایل خانه خود را بهتر کنیم؟ طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی و آشپزخانه خود را چگونه انجام دهیم؟ چگونه حسی راحتی را با وسایل‌مان القا کنیم؟ دکوراسیون اتاق پذیرایی و آشپزخانه چگونه می‌تواند بر کارایی این اتاق‌ها و همچنین بر مهمان تاثیر بگذارد؟

در این متن سعی شده تا بعضی از رازهای چیدمان اتاق پذیرایی و آشپزخانه فوق العاده برای شما آشکار گردد.

چیدمان وسایل خانه

اما برای چیدمان اتاق پذیرایی و آشپزخانه باید از کجا شروع کرد؟ در ابتدا باید بدانید که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی به سادگی می‌توانید از مبلمان بزرگ استفاده کنید که باعث می‌شود در هنگام بودن در این اتاق، احساس راحتی داشته باشید و اتمسفر اتاق را با استفاده از رنگ‌های گرم بسیار دوستانه‌تر از قبل کنید.

راه عبور مناسبی برای حرکت در آشپزخانه داشته باشید. یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که طراحان مبتدی ممکن است انجام دهند این است که فضای کمی را برای عبور و مرور در آشپزخانه در نظر بگیرند که باعث می‌شود احساس ناخوشایند کوچک بودن آشپزخانه به انسان دست دهد. پس برای بهتر و آسان‌تر کردن مسیر عبوری در آشپزخانه حتما طوری مسیر ها را طراحی کنید تا دو نفر بتوانند از کنار هم عبور کنند، پس پهنای این مسیر را حدود ۹۰ سانتی متر در نظر بگیرید.

داشتن کمی فضای خالی بین وسایل خانه چهره بهتری به دکوراسیون داخلی می‌دهد. حتما به یاد داشته باشید که فشردگی زیاد و نبودن فاصله بین وسایل، باعث القای خفگی بیش از حد اتاق می‌شود. باید به طور نرمال بین مبلمان، صندلی‌ها و میز ها ۴۵ سانتی متر فاصله وجود داشته باشد که این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون اینکه به جایی بخورید در اتاق پذیرایی‌تان حرکت کنید.

اگر اتاق پذیرایی بزرگی دارید، می‌توانید با به وسط آوردن مبلمان و صندلی‌ها به اتاق حس بهتری بدهید. اگر صندلی و مبلمانتان را در اطراف اتاق چسبیده به دیوار قرار دهید، مبلمان‌تان به چشم نمی‌آید و فضای گرفته‌ای به‌وجود می‌آید.

یک الگوی شکلی را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به‌کار ببرید. مثلا دیوارتان را پر از قاب عکس‌های مستطیلی کنید تا هنگامی که یک مهمان وارد اتاق می‌شود طراحی شما در ذهنش بهتر ثبت شود. این الگو های تکراری به مغز انسان برای راحت‌تر اخت گرفتن با فضا کمک میکنند. (از پیچیدگی و استفاده بیش از حد خودداری کنید.)

یک روش فوق العاده که باعث می‌شود اتاق پذیرایی خود را به یکی از دلبرانه‌ترین اتاق‌های خانه تبدیل کنید این است که از تکنیک ۷۰-۳۰ استفاده کنید. چگونه؟ این تکنیک بیان می‌کند که ۷۰ درصد اتاق خود را با یک الگو و استایل طراحی کنید و بچینید و ۳۰ درصد باقی مانده را با یک الگوی کاملا متفاوت.

با انجام مواردی که گفته شد، می‌توانید طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود بهبود ببخشید و از بودن در آن لذت برده و احساس آرامش داشته باشید.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها