طراحی آشپزخانه به سبک ایرانی

مقالات
۲۸ شهریور

آشپزخانه بخشی از یک منزل است که اکثر وقت خانم‌ها در این محیط می‌گذرد، به همین دلیل از اهمیت خاصی برخودار می‌باشد. کابینت آشپزخانه یک بخش ضروری از آشپزخانه به حساب می‌آید. 

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که بتوان تمام وسایل ضروری مورد نیاز را در آن جای داد و با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت یک کابینت بسیار زیاد است و نمی‌توان دائما آن را تغییر داد باید در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه نهایت دقت را به کار گرفت تا کابینتی با سبک دلخواه طراحی کرده و به اجرا برسانید.

طراحی آشپزخانه به سبک ایرانی

برای طراحی کابینت آشپزخانه می‌توانید از سبک‌ها و نمونه‌های متفاوت ایرانی، خارجی، مدرن، کلاسیک و سبک‌های دیگر با ابزار و جنس‌های متفاوتی مانند، چوب، فلز، ام دی اف، فایبرگلاس، گالوانیزه، و...با توجه به محیط منزلتان استفاده و طراحی نمائید.

مدل کابینت‌های ایرانی،‌امروزه به دلیل کارایی زیاد و مطابقت با محیط منزل و همچنین راحتی، زیبایی و جلوه‌های خاصی که دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته شده است.

برای طراحی کابینت آشپزخانه باید به فضایی که قرار است کابینت در آن ساخته شود توجه کنید. می‌توانید خودتان اقدام کنید و یا از متخصصانی که طراحی کابینت را با سبک‌های ایرانی و خاص ارائه می‌دهند، کمک بگیرید.

انواع کابینت آشپزخانه به سبک ایرانی:

کابینت‌های ایرانی در جنس‌های مختلفی مانند: چوب، فلز، آلومینیوم، ام دی اف، های گلاس، وکیوم و یا ممبران تولید می‌شود.

برای انتخاب جنس کابینت آشپزخانه، باید عوامل مختلفی را مانند هزینه‌ای که باید پرداخت شود، محیطی که باید در آن اجرا شود، سبکی که قرار است ساخته شود و محیط آب و هوایی منزلتان توجه کنید.

برای مثال در استان‌های شمالی بهتر است از فلز و یا آلومینیوم استفاده شود چرا که استفاده از ام دی اف که به رطوبت حساس است ممکن است بعد از مدتی باعث خرابی کابینت شود، همچنین کسانی که از آب به میزان زیادی استفاده می‌کنند بهتر است به دنبال کابینت‌هایی با جنس چوب و ام دی اف نروند.

کابینت‌های ایرانی به سبک چوبی و کلاسیک:

کابینت‌های چوبی یکی از انواع کابینت‌های ایرانی است که از قدیم تا به الان مورد استقبال افرادی بوده است که به سبک کلاسیک علاقه داشته و به استفاده از وسایل طبیعی در منزل تمایل زیادی دارند.

وجود رنگ تیره قهوه‌ای در کابینت‌های چوبی جلوه خاصی را به کابینت آشپزخانه می‌دهد.

استفاده از یک رنگ متضاد با رنگ قهوه‌ای سبک ویژه‌ای از یک کابینت ایرانی کلاسیک را برایتان به ارمغان می‌آورد و این نوع کابینت‌ها دارای استحکام زیادی هستند و می‌توانند سال‌های زیادی بدون هیچ تغییر رنگ و خرابی مورد استفاده قرار بگیرند.

کابینت‌هایی با سبک مدرن امروزه بسیار بیشتر از کابینت‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابینت‌های مدرن در هر اندازه‌ای قابل ساخت هستند و به هر سبک و مدلی که بخواهید، ساخته می‌شوند.

در این کابینت‌ها، از جنس های گلاس، ام دی اف، وکیوم استفاده می‌شود.

کابینت‌های مدرن باعث ایجاد محیطی آرامش‌بخش و ساده در منزل می‌شوند. در این نوع کابینت از رنگ‌های روشن، سفید و استخوانی به همراه یک رنگ متضاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کابینت‌ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و می‌توانید با توجه به فضای منزلتان و هزینه‌ای که قرار است خرج شود، برای ساخت آن اقدام کنید.

امروزه با توجه به کوچک بودن منازل و کم بودن محیط برای ساخت یک کابینت و نبود بودجه کافی، باعث شده است که همه به دنبال ساخت کابینتی با سبک ساده و متناسب با منزلشان باشند.

برای طراحی کابینت آشپزخانه به سبک ایرانی می‌توانید به افرادی که در این زمینه سر رشته دارند مراجعه کنید و در رابطه با شرایط، اندازه، نوع کابینت و جنسی که قرار است مورد استفاده قرار دهید صحبت کنید تا بتوانند یک نوع کابینت ایرانی مطابق با سلیقه‌تان طراحی کرده و به اجرا در بیاورند.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها