ایده‌های جذاب برای چیدمان خانه‌های نقلی

مقالات
۰۹ مهر

برای جذاب کردن طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود، حتما از اتاق‌ها و قسمت‌های کوچک خانه شروع کنید، چرا که پیاده کردن یک ایده برای طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک هم به آسانی قابل انجام است و هم قابل تغییر. با انجام این کار می‌توانید خود را برای چیدمان منازل بزرگتر هم آماده کنید و خلاقیت‌تان را در طراحی دکوراسیون بسنجید. نگران کوچک بودن منزل خود نباشید و با یک چیدمان حرفه‌ای و جذاب محیط زندگی‌تان را جذاب نمایید. در این راه ما هم در کنارتان هستیم.

ایده‌های جذاب برای چیدمان خانه‌های نقلی

۴ پیشنهاد برای چیدمان فضاهای کوچک

  • اگر از مبلمان یا میز در منزل خود استفاده می کنید ترجیحا از مدل‌هایی استفاده کنید که ویژگی جمع یا تا شدن داشته باشند و فقط در زمانی که ضروری است مانند حضور مهمان در منزلتان، آن‌ها را باز کنید تا در بقیه موارد کمترین فضا را اشغال کنند. در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان، هر قسمت از اتاق خود را برای کاربرد خاصی تعریف کنید و فقط وسایل مورد نیاز آن قسمت را در همان محل قرار دهید. همچنین می‌توانید برخی از قسمت‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کنید که چند کاربردی باشند مانند استفاده از میز غذاخوری تاشو درون اتاق خواب.
  • در حین طراحی دکوراسیون داخلی از تمام زوایای کوچک خانه خود استفاده کنید. می‌توانید با قرار دادن یک میز ساده در گوشه دیوار از آن به سبک تاقچه یا پیشخوان استفاده کنید و یا با انداختن یک پرده طرح‌دار روی آن، گلدان‌های کوچک خود را یک جا جمع نمایید. می‌توانید از تابلوهای کوچک و قاب عکس به صورت یک طرح خاص به جای یک تابلوی بزرگ استفاده کنید. با این کار به دکوراسیون منزل خود تنوع می‌بخشید، ضمن این که اندازه دیوار با استفاده از تابلوی بزرگ، کوچکتر نشان می‌دهد و اصطلاحا دید خانه را محدود می‌کند.
  • امروزه استفاده از کمد دیواری، باکس و شلف در طراحی دکوراسیون داخلی، عنصری ضروری است. تقریبا امروزه کمترین ساختمانی وجود دارد که دارای کمد دیواری نباشد و دلیل آن این است که کمدهای دیواری با گرفتن کمترین جا، فضای زیادی برای نگه داشتن وسایل منزل شما فراهم می‌سازند و به زیبایی منزل نیز کمک می‌کنند. تنها کافی است از یک نجار خوش سلیقه کمک بگیرید تا برای آن دیواری که در منزلتان استفاده خاصی نکرده‌اید کمد دیواری و باکس های مخصوص که پرطرفدار نیز هستند طراحی کمد. مثلا برای نگه داری مجسمه ها می‌تواند از شلف استفاده کنید.
  • پیشنهاد آخر ما در این مقاله تغییر سبک پرده، آینه و کف پوش‌ها است. سعی کنید از پرده‌های بلند استفاده کنید تا طول دیوار بلند نشان داده شود و با استفاده از پرده رنگ روشن، جلوه بیشتری به خانه دهید. وجود آینه بزرگ نیز در خانه‌های کوچک ضروری است زیرا باعث می‌شود تا فضای داخل ساختمان از درون آینه مشخص باشد و دید بهتری نسبت به خانه خودتان پیدا کنید. استفاده از فرش کوچک همراه با کفپوش‌های مدرن چوبی باعث ایجاد یک نقش خاص برای کف اتاق و پذیرایی در دکوراسیون می‌شود. 
مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها