بهترین نرم‌افزارهای طراحی کابینت آشپزخانه

مقالات
۲۴ مهر

در این مقاله قصد داریم بهترین نرم‌افزارهای طراحی کابینت آشپزخانه را معرفی کنیم. برخی از این نرم‌افزارها رایگان هستند و برخی دیگر نیز باید خریداری شوند. در گذشته برای طراحی کابینت آشپزخانه‌ها از روش‌های سنتی مانند اندازه‌گیری دستی و طرح‌های ترسیمی همراه با خطاهای بسیار زیاد استفاده می‌شد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی نرم‌افزارهای مختلفی برای طراحی دکوراسیون خانه و آشپزخانه به وجود آمده‌اند که می‌توانند در زمان کوتاهی طرح‌های ۳ بعدی با کیفیت بالا ایجاد کنند.

بهترین نرم‌افزارهای طراحی کابینت آشپزخانه

فواید نرم‌افزارهای طراحی کابینت آشپزخانه

استفاده از یک نرم‌افزار مدرن برای طراحی کابینت آشپزخانه نسبت به کارهای دستی و روش‌های سنتی، از نظر هزینه و زمان صرف شده بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند.

اکثر این نرمافزارها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید یک طرح پایه برای طراحی کابینت آشپزخانه ایجاد کنید، می‌توانید به صورت آنلاین از اکثر این نرم‌افزارها استفاده کنید و چنانچه بخواهید به شیوه حرفه‌ای و با جزئیات زیاد از این ابزار استفاده کنید می‌توانید نسخه اصلی نرم‌افزار را خریداری نمایید.

با کمک نرم‌افزارها و فیلم‌های آموزشی، شما می‌توانید آشپزخانه خود را طراحی کنید. این کار از تهیه رندر ۳ بعدی در هنگام اجرای طراحی و ارائه دستورالعمل به سازنده کابینت یا نجار بسیار آسان‌تر است.

کاتالوگ‌های آنلاین و اندازه‌های استانداردی که در بیشتر این نرم‌افزارها وجود دارد می‌تواند به شما در طراحی کابینت آشپزخانه کمک کند. این نرم‌افزارها دارای مدل‌های ۳ بعدی و چیدمان‌های از پیش طراحی شده هستند که می‌توانند روند کار را برای شما ساده‌تر نمایند.

حال به معرفی برخی از بهترین نرم‌افزارهای موجود در این زمینه می‌پردازیم.

نرم‌افزار طراحی کابینت هوم استایلر (Homestyler) ارائه شده توسط Autodesk

هوم استایلر یک نرم‌افزار آنلاین و رایگان و بسیار محبوب در زمینه طراحی کابینت آشپزخانه است که دارای طرح‌های ۲ بعدی و ۳ بعدی رندر، راهروها و نمای پانورامیک ۳۶۰ درجه می‌باشد. یکی از نکات مهم دیگر آن این است که این نرم‌افزار به طور خاص برای طراحی خانه و آشپزخانه ساخته شده است، بنابراین شامل فهرستی از برندهای تجاری بزرگ و انواع مواد اولیه مدرن است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از بین آن‌ها گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. این نرم‌افزار به خوبی در مرورگرهای اینترنتی گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر ۱۱ و نسخه‌های جدید فایرفاکس کار می‌کند.

نرم‌افزار طراحی کابینت استارتدرا (Startdraw)

نرم‌افزار استارتدرا یک نرم‌افزار قوی در زمینه طراحی آشپزخانه و کابینت است. شما می‌توانید از نسخه ویندوز و نسخه آنلاین آن در هر کامپیوتر یا تبلتی استفاده کنید. دموی این نرم‌افزار به صورت رایگان در دسترس است. قیمت نسخه استاندارد و نسخه کاری آن نیز به ترتیب ۱۹۷ و ۲۹۷ دلار می‌باشد.

از این نرم‌افزار می‌توان برای طرح‌های ۲ بعدی آشپزخانه و کابینت با طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و اشیاء موجود استفاده کرد. اگرچه این نرم‌افزار در زمینه طرح‌های ۲ بعدی بسیار قدرتمند است، اما نمی‌توان برای ایجاد طراح‌های ۳ بعدی و راهروها از آن استفاده کرد.

نرم‌افزار طراحی کابینت اوپن پلنر (Opun Planner)

اوپن پلنر یک نرم‌افزار ۳ بعدی با کاربری بسیار آسان است که می‌تواند در طراحی کابینت آشپزخانه به شما کمک کند. این نرم‌افزار رایگان بوده و توسط موبایل‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید آشپزخانه را با اندازه‌گیری‌های دقیق به صورت ۲ بعدی طراحی کنید و برای نمایش این طرح و راهروها یک مدل ۳ بعدی ایجاد نمایید. کیفیت رندر در این نرم‌افزار خیلی بالا نیست و بسیاری از گزینه‌های ایمپورت و اکسپورت را پشتیبانی نمی‌کند.

نرم‌افزار طراحی کابینت آشپزخانه ۳ بعدی Ikea

این نرم‌افزار طراحی آشپزخانه دارای قالب‌های طراحی فراوانی است که به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما میتوانید یک طرح ۲ بعدی در این نرم‌افزار رسم کرده و آن را به یک طرح ۳ بعدی تبدیل کنید. این نرم‌افزار دارای لیست قیمت و جزئیات دیگر نیز می‌باشد، بنابراین شما می‌توانید از هزینه کل طراحی و بودجه لازم برای آن آگاه شوید. این نرم‌افزار نیز رایگان بوده و به صورت آنلاین در دسترس است.

با این که نرم‌افزار Ikea با ویندوز و مک سازگار است، اما تنها توسط نسخه‌های ۳۲ بیت پشتیبانی می‌شود.

نرم‌افزار طراحی کابینت پروکیچن (Prokitchen)

پروکیچن یک نرم‌افزار قدرتمند در زمینه طراحی کابینت آشپزخانه است. این نرم‌افزار دارای نمای ۳ بعدی و نمای پانورامیک ۳۶۰ درجه می‌باشد. این نرم‌افزار همچنین دارای فهرست محصولات به روز شده از بیش از ۳۰۰ تولیدکننده می‌باشد، بنابراین شما می‌توانید در طرح‌های خود از آن‌ها استفاده کرده و قبل از خرید آن‌ها را مشاهده کنید. نسخه اصلی و کامل این نرم‌افزار هزینه زیادی دارد اما شما می‌توانید از نسخه آزمایشی آن به صورت رایگان استفاده کنید.

مقالات مرتبط
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
طراحی کابینت آشپزخانه
۰۱ شهریور
مقالات

طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی سیستم‌های آشپزخانه‌، طراحی کابینت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر ماجرا هستند. طراحی کابینت‌های آشپزخانه شامل موارد زیادی می‌شود اعم از طرح و شمای کلی کابینت‌ها تا جنس و مواد به‌کار رفته در آن‌ها و روغن و جلای آخر کار که باعث گیرایی سیستم آشپزخانه می‌شود.
اصول طراحی کابینت
۲۸ امرداد
مقالات

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای انجام شود که علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای کلی خانه از لحاظ عملکرد نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشد. برای این منظور قبل از انجام طراحی باید با برخی از اصول مورد نیاز در این زمینه آشنایی کاملی داشته باشید تا با درک درست از فضایی که در اختیار دارید طراحی را انجام دهید. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی برخی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم و اهمیت این اصول را بررسی می‌کنیم.


نمونه پروژه‌ها