جدیدترین روش های طراحی دکوراسیون داخلی

مقالات
۰۲ خرداد

طراحان فقط اسرار مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی را در اختیار حرفه‌ای‌ها قرار می‌دهند. در این مقاله ما برای شما اسرار حرفه‌ای‌ها را فاش کرده و آخرین متدهای طراحی دکوراسیون داخلی را ارائه می‌دهیم. برخی افراد چشم اندازی طبیعی برای طراحی منزل خود دارند، تمایل دارند این هنر را به صورت حرفه‌ای و علمی نیز دنبال کنند.

جدیدترین روش های طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی شیک، مفهوم بسیار ذهنی و مبهم است. حتی گران قیمت‌ترین وسایل منزل، گاهی اوقات می‌تواند خسته کننده باشند و برعکس فضاهایی با طراحی و وسایل ارزان قیمت، می‌تواند جذاب و بی‌نظیر باشد. برای رسیدن به یک طراحی دکوراسیون عالی، طراحان باید از خلاقیت استفاده کنند و بر طراحی شیک و منحصر به فرد تأکید کنند. برخی از این موارد را در مقاله امروز برای شما بیان خواهیم کرد.

جایگاه مبلمان در منزل

در طراحی دکوراسیون داخلی چگالی درهم و برهم با دکوراسیون و مبلمان داخلی شلوغ، فضای خوبی را به منزل شما نخواهد داد و اصلا شیک نیست. برای استفاده از مبلمان در دکوراسیون خانه، فضای آزاد، هوا و نور بسیار مهم است. بنابراین، با افزایش روزافزون استفاده از مبل، چیدمان مبلمان از اهیمت ویژه‌ای در طراحی دکور منزل شما برخوردار است. توجه به این مسائل یک دکور ایده‌آل داخلی برای یک آپارتمان کوچک رغم خواهد زد، جمع و جور بودن و استفاده از نور، نه تنها باعث طراحی منحصر به فرد می‌شود، بلکه باعث استفاده بهینه از فضای کوچک شما نیز می‌شود.

استفاده از نمادهای صاف و براق در آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما به سبک کلاسیک باشد، احتمالا این گزینه برای شما مناسب نخواهد بود. اما در طراحی داخلی آشپزخانه‌های مدرن، از نماهای براق به عنوان مثال در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود.

چیدمان مبل در کنار پنجره در دکوراسیون داخلی

تنها گزینه برای چیدمان مبل‌ها، قرار دادن آن‌ها در کنار دیوار نیست. به عنوان مثال، یک مبل چسبیده به پنجره به نظر بسیار موثرتر است و فضا را بازتر خواهد کرد و مهمتراز همه، با این کار شما فضای بیشتری برای سه دیوار باقی‌مانده خواهید داشت. بنابراین این فضای باقی‌مانده زیبایی خاصی را به منزل شما می‌دهد.

فرش ها در دکوراسیون داخلی

فرش زیبا می‌تواند به طور کامل طراحی اتاق را تغییر دهد. اما کل کف را پوشش نمی‌دهد. شما می‌توانید  با یک طراحی داخلی مناسب یک مسیر خوب را برای فرش انتخاب و اتاق را تزئین کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید از یک فرش بزرگ در مقیاس اتاق استفاده کرده و آن را با رنگ‌های اتاق هماهنگ کرده و چیدمان اتاق خود را به زیبایی تزئین کنید.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

با ساخت مجتمع‌های مسکونی و تمرکز آنان در یک نقطه از شهر، فاصله بین ساختمان‌ها کمتر گردیده است. به همین خاطر معمولا ساختمان‌ها از نظر ارتفاع رشد دارند. در این شرایط معمولا در زمانی از روز نور خورشید به طور کافی به داخل خانه شما راه نمی‌یابد. در این شرایط تنها با نورپردازی اصولی و استفاده از رنگ‌های اصلی مانند سفید و زرد باید اجرایی گردد.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها