نکاتی برای بزرگتر جلوه دادن فضای خانه

مقالات
۲۴ خرداد

در این مقاله قصد داریم با بیان سخن برخی از کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی جهان، نکاتی را ذکر کنیم که با کمک آن‌ها بتوان محیط خانه بزرگتر به نظر رسد.

نکاتی برای بزرگتر جلوه دادن فضای خانه

ایجاد ارتفاع

تاد رومانو طراح دکوراسیون داخلی می‌گوید: "در محیط خانه فضای عمودی ایجاد کرده و از فضای افقی در طراحی دکوراسیون داخلی اجتناب کنید" او همچنین پیشنهاد می‌دهد برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل از آیینه‌های بلند و بزرگ استفاده کنید، چرا که مقیاس بیشتری به اتاق می‌دهند. استفاده کم از مبلمان نیز باعث بزرگتر کردن فضای خانه می‌شود.

از شیشه‌های رنگی برای پنجره‌ها استفاده کنید یا اینکه پنجره‌ها را رنگ کنید

مگ براق طراح دکوراسیون داخلی می‌گوید جلا بخشی به پنجره‌ها از جمله مواردی است که همیشه نادیده گرفته می‌شود. جفری بیلهوبر از دیگر طراحان دکوراسیون داخلی با این مسئله موافق است و می‌گوید: "من همیشه پنجره‌ها را سبز می‌کنم تا با چشم‌انداز پشت پنجره همخوانی داشته باشد. همچنین می‌گوید: "گاهی اوقات هم پنجره‌ها را مشکی می‌کنم تا چارچوب پنجره‌ها در عصر ناپدید شود."

از پالت‌های رنگ با کنتراست بالا استفاده کنید

جویانا گرین از طراحان دکوراسیون داخلی می‌گوید: "برای به تعادل رساندن رنگ‌های تیره از سفید استفاده می‌کنم تا از حس خفقان و بی‌روح بودن جلوگیری کنم." همچنین در ادامه معتقد است اگر در انتخاب رنگ‌ها دچار سردرگمی هستید، برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها از رنگ سبز استفاده کنید، چراکه رنگ طبیعت است و روح‌بخش خواهد بود.

لوازم قیمتی خود را جلوی دید قرار دهید

بانی ویلیامز طراح دکوراسیون داخلی می‌گوید: "اگر به‌وسیله یا عتیقه‌ای بسیار علاقه‌مند هستید و می‌خواهید آن را در معرض نمایش قرار دهید. بهترین راه این است که عتیقه‌ها یا وسایل خاصی که دارید را در اتاق‌های پر رفت‌وآمد استفاده کنید."

تقویت رنگ و فضای خنثی با پارچه‌های مختلف

اوگارا دیویس گیتانو طراح مبتکر دکوراسیون داخلی کالیفرنیا می‌گوید: دکوراسیون خنثی بسیار جذاب است اما انواع مختلفی دارد که محدوده‌ی بین پارچه‌های ریزبافت و درشت‌بافت تا ابریشم خام و تافته، مخملی، مخملی پنبه‌ای و پنبه‌ای را شامل می‌شود. او می‌گوید نه‌تنها این کنتراست مات و شفاف، نور را جذب می‌کند، بلکه بازتاب‌دهنده‌ی شفافیت‌های خود نیز هستند.

اجرای قانون ۵۰/۱۵۰

مری داگلاس طراح دکوراسیون داخلی می‌گوید که برای رنگ‌های هم‌خانواده بهترین انتخاب بین بازه ۵۰ درصد روشن و ۱۵۰ درصد تیره است، یعنی ایجاد سایه‌روشن از رنگ‌های هم‌خانواده برای بُعد دادن به دیوار و راه‌راه کردن آن. استفاده از تناژ رنگ‌های مختلف در دکوراسیون داخلی از حرفه‌ای‌ترین طراحی‌های داخلی محسوب می‌شود. 

به فضاهای تنگ عمق بدهید

الیزابت پاین از طراحان دکوراسیون داخلی می‌گوید: "خانه‌هایی که پذیرایی کوچکی دارند نباید احساس خفقان بدهند. استفاده از صندلی‌هایی که پایه‌ی آن‌ها کوتاه و مربعی شکل هستند و فضای بیشتری برای نشستن دارند، بهترین انتخاب برای فضاهای تنگ و کوچک محسوب می‌شوند و حتی احساس لوکس بودن و بزرگ بودن را منتقل می‌کنند

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها