نکاتی درباره طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

مقالات
۱۵ اسفند

با نزدیک شدن به عید باستانی نوروز بسیاری از خانم های خانه دار قصد دارند که طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود یا حداقل بخش هایی از آن را تغییر دهند. اما با توجه به فرصت کم باقیمانده تا تعطیلات و شلوغ بودن روزهای کاری انتخاب طرح ها و مدل های مدنظر برای آنان نیز کمی سخت می باشد. 

اما در این بین هنوز روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن می توان دکوراسیونی متناسب با حال و هوای سال نو و با تغییراتی مربوط به فصل بهار و زیبایی های آن طراحی نمود.

نکاتی درباره طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

نکته اولی که باید در این شرایط مدنظر قرار داد این است که منظور ما طراحی دکوراسیون داخلی است یعنی باید تمام سعی و تلاش و خود را انجام دهید که دکوراسیون را با توجه به خلاقیت خود و با استفاده از وسایل درون منزل طراحی کنید در غیر اینصورت استفاده از طرح های آماده و پیش فرض شاید برای چند روزی زیبا به نظر بیاید اما ممکن است بعد از مدتی خسته کننده گردد به همین سبب پیشنهاد این است که برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود از ایده ها و لوازم خود استفاده نمایید.

مطلبی دومی که باید بیان شود این است که حتی الامکان سعی کنید از طرح هایی استفاده نمایید که متناسب با عید نوروز و فلسفه و ریشه فرهنگی آن باشد زیرا سبب می گردد که این فرهنگ کهن همواره زنده بماند و حتی کودکان و افراد با سن کمتر نیز با تاریخ کشورمان نیز ارتباط خوبی برقرار کنند.

به طور معمول رسم است که برای هر سالی رنگ خاصی در نظر می گیرند که بیشتر افراد سعی می کنند لباس هایی از همان رنگ تهیه کنند و سال را با آن آغاز نمایند اما استفاده از این تفکر برای طراحی دکواسیون داخلی منزل ریسک بزرگی می باشد چرا که استفاده از لباس حداکثر تا 3-4 ماه به طول می انجامد اما تغییر دکوراسیون منزل معمولا سالانه انجام میگیرد و ممکن است یکنواخت بودن رنگ سال سبب خستگی افراد منزل گردد.

بنابراین سعی کنید از رنگ های مختلف و شاد و آرامش بخش برای دکوراسیون خود استفاده نمایید.
نمونه هایی از طرح های نوروزی دکوراسیون داخلی منزل

با توجه به اینکه با شروع بهار حال و هوای طبیعت تغییر اساسی پیدا می کند و با رشد و نمو درختان و گیاهان همراه است بهترین انتخاب برای دکوراسیون منزل استفاده از گیاهان تزئینی یا حتی المان هایی چوبی می تواند فضای داخل منزل را نیز شبیه به طبیعت بیرون نماید.

با توجه به اینکه روزها بلندتر می گردد و باعث میشود که نور طبیعی بیشتر وارد منزل می گردد بهتر است با استفاده از این نور یا نورهایی مخفی نقاط مدنظر خانه خود مانند پذیرایی استفاده کنید البته این موضوع را مد نظر داشته باشید که تابش نور مستقیم باعث اذیت شدن خود و مهمانانتان نگردد.

هنوز هم استفاده از قاب های عکس خانوادگی جذابیت های خود را دارد تنها کافیست با استفاده از مدل های خلاقانه روی دیوار تلحظات به یاد ماندنی خود را با مهمانانتان به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها