چه کابینتی برای خانه شما مناسب است؟

مقالات
۱۰ دی

کابینت‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش در قلب منزل شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، به طوری که اکثر خانم‌های خانه‌دار کابینت‌ها را نگین آشپزخانه قلمداد کرده‌اند؛ به همین علت موضوع طراحی کابینت بر اساس سلیقه و نقشه خانه‌تان را برای این مقاله انتخاب کردیم تا با داشتن اطلاعات کافی بتوانید تمام آنچه را که در ذهن خود تصور می‌کنید به اجرا در آورید. اینگونه می‌توانید نگین آشپزخانه خود را خوش‌نقش‌تر کنید.

چه کابینتی برای خانه شما مناسب است؟

در مرحله اول برای انتخاب رنگ یا طراحی کابینت ها می‌توانید آن را با کف‌پوش‌های آشپزخانه یا حتی مبلمان منزلتان ست کنید و از زیبایی دوچندان آن لذت ببرید. برای خانم‌ها آشپزخانه بخش اصلی منزل را تشکیل می‌دهد، چه در خانه باشد، چه در محل کار، چرا که رفت و آمد زیادی دارد پس تناسب و زیبایی آشپزخانه می‌تواند برای تمام ساکنین و حتی مهمان‌ها روح‌بخش و چشم نواز باشد.

همانطور که می‌دانید بیشترین حجم آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل می‌دهند؛ همه دیوارها را با کابینت‌ها می‌پوشانیم و با ورود به آشپزخانه اولین چیزی که توجه ما را جلب می‌کند کابینت‌ها هستند. کابینت‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به جنس و سبکشان دسته‌بندی می‌شوند. برای آنهایی که بسیار درگیر بروز بودن و حرکت روی خط مد هستند این قضیه نمود بیشتری پیدا می‌کند چرا که در بازار هر سال یک نوع کابینت مد می‌شود و مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرد. شما عزیزان می‌توانید با آگاهی از انواع کابینت‌ها و تأثیر طرح و رنگ در طراحی آن‌ها با توجه به سلیقه خود هرگونه که می‌خواهید آن‌ها را بسازید و لذت ببرید. در این مقاله برای آشنایی هرچه بیشتر با طراحی کابینت ها، به بیان انواع آن‌ها پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.

کابینت‌های مدرن و مینیمال

این کابینت‌ها را برای خانه‌های کوچک و کسانی که به دنبال سادگی و مدرن بودن هستند توصیه می‌کنیم، این مدل کابینت‌ها امروزه کاربرد بیشتری دارند و در بیشتر خانه‌های نوساز استفاده می‌شوند. کابینت‌های مدرن کاملاً ساده و بدون هیچ‌گونه طرح و خط اضافی ساخته می‌شود.

البته اکنون شاهد تولیداتی هستیم که برای سادگی کمتر تعداد کمی از کابینت‌ها را با خطوط و طرح‌هایی بسیار کوچک طراحی می‌کنند تا جذابیت و زیبایی آن‌ها دوچندان بشود. این نوع کابینت‌ها معمولاً از چوب طبیعی، ام دی اف (MDF)، های گلس (High Gloss) و چوب ممبران ساخته می‌شوند. در نورپردازی و رنگ آن‌ها نیز معمولاً از رنگ‌های سرد مانند آبی، سفید، طوسی و خاکستری استفاده می‌شود. البته این رنگ‌ها طیف‌های بسیار متفاوتی دارد که با توجه به سلیقه شما طراحی می‌شود. برای زیباتر شدن کابینت خود می‌توانید دو یا چند رنگ را در طراحی کابینت‌ها به کار ببرید توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های روشن آشپزخانه شما را بزرگ‌تر و دلبازتر می‌کند. بنابراین در رنگ کابینت‌ها بسیار دقت کنید.

چوب طبیعی و ام دی اف ماندگاری یکسانی دارند اما باید بدانید که ام دی اف در صورت خرابی یا آسیب‌دیدگی ترمیم نمی‌شود که این موضوع برای چوب طبیعی صدق نمی‌کند چرا که چوب طبیعی قابل تعمیر است و به همین علت قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف دارد. به طور کلی اگر از نظر مالی محدودیتی ندارید چوب طبیعی انتخابی مناسب برای طراحی کابینت آشپزخانه شما خواهد بود.

درکابینت‌های های ‌گلس لایه‌ای براق بر روی کابینت‌ها کار می‌شود که همین امر باعث خطای دید و بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه منزل شما می‌شود که یک مزیت عالی برای این کابینت‌ها به حساب می‌آید. اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید می‌توانید به راحتی از این کابینت‌ها استفاده کنید؛ همچنین با به کاربردن رنگ روشن در طراحی کابینت‌ها می‌توانید آشپزخانه خود را بیش از پیش بزرگ‌تر نمایش دهید.

کابینت‌های متالیک و فلزی

علاقه‌مندان به طراحی‌های صنعتی می‌توانند از کابینت‌های متالیک و فلزی استفاده کنند که در محل کار نیز مناسب است. در کنار این کابینت‌ها به کار بردن یخچال؛ گاز و شیرآلات نقره‌ای می‌تواند آشپزخانه شما را زیباتر کند. باید بدانید که کابینت‌های فلزی لکه‌ها و رد انگشتان به ‌جا مانده بر روی سطوح خود را به خوبی نشان می‌دهند همچنین به علت حفظ رطوبت می‌تواند خانه‌ای خوب برای حشرات باشد که از معایب این نوع از کابینت است.

کابینت‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک

این کابینت‌ها برای آن دسته از افرادی که دوست دارند کمی آشپزخانه خود را گرم کنند و سادگی زیاد را نمی‌پسندند می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در طراحی کابینت‌های نئوکلاسیک معمولاً از رنگ‌های گرم استفاده می‌شود که شور و سرزندگی به آشپزخانه شما می‌دهد. علاقه‌مندان به طرح‌های نئوکلاسیک و مدرن می‌توانند این دو را باهم ترکیب کنند که امروزه این موضوع در طراحی کابینت‌ها بسیار به چشم می‌خورد. شما عزیزان می‌توانید با توجه به سلیقه خود و ترکیب رنگ‌های مورد علاقه‌تان آشپزخانه‌تان را از حالت سرد و بی‌روح دربیاورد و جانی تازه به خانه خود ببخشید. برای نمونه از ترکیب رنگ‌های سبز و سفید استفاده کنید. سبزهایی که رنگ زرد آن بیشتر از آبی در آن‌ها غالب است احساس گرمای بیشتر به کابینت‌های شما می‌دهد، البته در آخر سلیقه شما عزیزان مهم‌ترین بخش در طراحی کابینت های منزل است.

مقالات مرتبط
روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی
۲۰ بهمن
مقالات

روانشناسی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح برای طراحی دکوراسیون داخلی، موارد زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از این موارد رنگ‌های به کار رفته در طراحی هستند. جدای از اهمیت رنگ‌ها به لحاظ بصری، و هارمونی که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، رنگ‌ها به لحاظ روانشناختی نیز اهمیت دارند. رنگ‌ها بر ادراکات سیستم عصبی ما تاثیر گذاشته و باعث تشدید برخی حالات و روحیات می‌شوند.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
۱۹ آبان
مقالات

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین فضای منزل است و از آن به عنوان قلب تپنده‌ی خانه یاد می‌کنند. این قسمت از خانه برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد.چرا که روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند. بنابراین دکوراسیون این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها دقت کافی داشت. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا در دکوراسیون فضای آشپزخانه هستند. علاوه بر کاربردی که برای قرار دادن وسایل دارند، نباید تاثیر آن‌ها در دکور و زیبایی این فضا را نادیده گرفت. از این رو طراحی کابینت‌ها امروزه امری تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت کافی است.
تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی
۱۲ مهر
مقالات

تاثیر چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه درمنازل، ادارات، دفاتر و .... طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته می‌شود. تعداد بالای متخصصانی که در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، در این زمینه تحصیل کرده‌اند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نشان دهنده پردرآمد و جذاب بودن این شغل است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چیدمان مبل و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی را بیان کنیم. زیرا با وجود تنوع مدل‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها چیدمان مبلمان به سبک‌های متفاوت است.


نمونه پروژه‌ها